piątek, 24 września 2010

W Ryglicach żyje się najgorzej w Małopolsce

  

Większość z mieszkańców wie o tym od dawna, że w Ryglicach żyje się jak za „króla ćwieczka”. Gołym okiem można ocenić, że odbiegamy od innych i żyjemy na szarym końcu województwa. Dotyczy to nie tylko miasta Ryglice ale całej gminy. Mieszkańcom udowodnić tą tezę pomogli naukowcy, a obszerny artykuł na ten temat publikuje dzisiejsza Gazeta Krakowska.

Naukowcy z Instytuty Geografi i Gospodarki przestrzennej oraz Instytutu Spraw Publicznych Uniwersytetu Jagiellońskiego w Krakowie na zlecenie Urzędu Marszałkowskiego przeprowadzili badania warunków życia we wszystkich miastach w Małopolsce.

Pod uwagę brano takie wskaźniki jak między innymi: procent ludności obsługiwany przez wodociąg i kanalizację, dochody miasta w przeliczeniu na jednego mieszkańca, wydatki na kulturę, stan infrastruktury publicznej i komunikacji (w tym dróg), dostęp do  zakładów opieki zdrowotnej, sklepów i usług, a nawet liczba miejsc w przedszkolach w przeliczeniu na liczbę dzieci w wieku od 3 do 6 lat.

Jak możemy przeczytać w dzisiejszej Gazecie Krakowskiej, w wyniku przeprowadzonych analiz okazało się, że najgorzej mieszkańcom żyje się w Ryglicach. Nasze miasto zostało sklasyfikowane na ostatnim czyli 57 miejscu.

O komentarz do wyników badań poproszono Pana Burmistrza Bernarda Karasiewicza oraz kilku mieszkańców. Pan Burmistrz jest rozżalony i zaskoczony tak niską pozycją Ryglic w rankingu. Innego zdania natomiast są sami mieszkańcy, którzy twierdzą, że z Ryglic trudno gdziekolwiek się dodzwonić, narzekają także że:

"Odkąd znowu jesteśmy miastem, mamy nadane nazwy ulic. Niektóre są w takim stanie, że koniem by nawet nie przejechał. Sama tabliczka to za mało".

Więcej na ten temat można przeczytać w dzisiejszej Gazecie Krakowskiej lub jej internetowym wydaniu, pod adresem:

http://www.gazetakrakowska.pl/stronaglowna/311607, wiemy-gdzie-yje-si-najlepiej-w-ma-opolsce,id,t.html


Wyniki badań są doskonałym odzwierciedleniem efektów pracy naszego Urzędu, kierowanego przez Burmistrza - dwadzieścia lat pracy na najważniejszym stołku w gminie i takie efekty pracy - wstyd.

Panie Burmistrzu nie wypada Panu ubiegać się o następną kadencję, powinien Pan podnieść dwie ręce do góry w wiadomym geście i odejść. Czas zwolnić miejsce dla ludzi z ambicją i pomysłami, które nie ograniczają się tylko do remontu kawałka drogi, budowy kawałka chodnika i wykonania nowej elewacji na budynkach - a więc utrzymywania stanu zastanego przed 20 laty. Każde kolejne 4 lata Pańskiej pracy coraz bardziej przekreślają szanse i stanowią coraz większe zagrożenie dla przyszłości Ryglic.

86 komentarzy:

  1. To nie sondaż tylko badanie naukowe; ranking UJ. Warto tutaj się zastanowić nad przeszłością i przyszłością naszej miejscowości. W wydaniu papierowym GK jest więcej na ten temat. Jest tam też zamieszczone zdziwienie; rozżalenie Pana Burmistrza takim obrotem sprawy. Moim zdaniem powoływanie się, że aktor z Krakowa Tomasz Schimscheiner buduje w Ryglicach dom jest jedynie medialną próbą złagodzenia a może nawet i zdyskredytowania opinii naukowców. Panie Burmistrzu - ... trzeba wiedzieć kiedy ze sceny zejść, niepokonanym ... itd . itd. Zaś po drugie w miejscowościach wyżej uplasowanych pewnie więcej znanych osób buduje domy czy też tam działa. Mimo to nadal uważam, że Pan wygra wybory. Jeśli by jednak było tak, że zadecydować o tym ma 1 głos to nie będzie to głos mój. :)))

    OdpowiedzUsuń
  2. ~Liberał z Jonin24 września 2010 10:13

    Niestety to chyba prawda. Już 3 razy poważnie zastanawiałem się nad powrotem do korzeni. Jednak w Ryglicach nie ma żadnych perspektyw na osiedlenie się i znalezienie źródeł utrzymania dla rodziny aby godnie i szczęsliwie żyć. Smutne to ale niestety prawdziwe. A zniechęcają do zamieszkania w Ryglicach nie tylko beznadziejne władze lecz także zawistni, zazdrośni i tacy smutni zniechęceni do życia mieszkańcy. Jak odwiedzam Ryglice to czuję taki powszechny pesymizm w gminie.. Pozdrawiam i sorry za szczerośc

    OdpowiedzUsuń
  3. Chciałbym aby pan Andrzej opowiedział o swoich dokonaniach ....? proszę ...? wyłączając górę św.Marcina....? I kopaniu pod kolegami po fachu...! Dlaczego tak bardzo popiera Niedoświadczoną panią dyrektor na stanowisko tak ważne dla naszej gminy.Ponieważ wszystko jest robione nie po jego myśli i zamiast współpracować dzieli niestety taki typ człowieka.I najważniejsze nie jest w stanie obalić obecnego Burmistrza jest za słaby a jednak marzy się dowodzenie co już raz pan udowodnił....? Ze znanym skutkiem... A po co pani zielona dyrektor...? to proste będzie łatwa do strącenia z miejsko-politycznej szachownicy w wyborach za cztery lata. Czy widzi pan jak łatwo o kimś pisać prawdę..? Proszę nie mydlić oczu kokoczami,mafiami i innymi surrealiami. Proszę stanąć twardo na ziemi i przedstawić swój plan jako przyszły kandydat na Burmistrza Jeżeli ma pan lepszy i skuteczniejszy plan działania niż obecny to proste oddam na pana głos.Proszę nie zasłaniać się marionetkami bo to żałosne.

    OdpowiedzUsuń
  4. Kasę ładował kolegom, a reszta niech w błocie siedzi. Wstyd mi za to, że tyle lat nas wszystkich oszukiwał. To, że jakiś aktor chciał znaleźć cichy zakątek odcięty od świata i takich akurat u nas pod dostatkiem, to nie jest żadna dobra nowina, tylko jakiś rozpaczliwy gest, gdzie tonący brzytwy się chwyta. Mojego głosu też marnotrawca nie dostanie.

    OdpowiedzUsuń
  5. Rychu ma jakąś obsesję z wizją Jeziora-burmistrza, a może jeszcze białe myszki po tych szuwarach biegają?

    OdpowiedzUsuń
  6. Rychu nie ośmieszaj się, próba zdyskredytowania Jeziora napewno nie podniesie nas w rankingu gmin z ostatniej pozycji, a lepiej na stanowisku burmistrza spisze się najzieleńsza uczciwa osoba niż jeden doświadczony kłamca

    OdpowiedzUsuń
  7. Ale kicha, najgorzej w Małopolsce, ale wypłatę to bierze jak wojewoda

    OdpowiedzUsuń
  8. A ja bym chciał Andrzeja widzieć na stanowisku burmistrza, napewno 10 razy bardziej niż Połoskową, bo ta kobieta się poprostu do tego nie nadaje. Wymiana "elit" w naszym urzędzie jest konieczna bo kierowca autobusu już swój czas miał, ale jakbym miał wybierać Karasiewicz-Połoska, niestety i tak bym wybrał Karasiewicza.

    OdpowiedzUsuń
  9. Radny Jezior zrobił coś co może i dla niektórych nie jest wymierne finansowo czy materialnie przynajmniej na dzień dzisiejszy. To co zrobił praktycznie jest bezcenne. Tym czymś jest informowanie i uswiadamianie. Jesli to co pisze na blogu jest nieprawdziwe czy obrazajace czy też znieslawiajace to czemu za to nikt go nie pozywa do sądu np?? no czemu ???

    OdpowiedzUsuń
  10. 20 lat doświadczenia i ostatnie miejsce, czyli gorzej już nie będzie. Nic dziwnego, że liczy na nastepną kadecję, przynajmniej ma gwarancję,że niżej już nie upadnie. Ale mojego głosu też nie dostanie

    OdpowiedzUsuń
  11. ~Liberał z Jonin24 września 2010 12:29

    Aby w gminie żyło się lepiej należy wybrane władze nie tylko krytykować ale im pomagać. W Polsce władze wybieramy po to aby je przez 4 lata krytykować i odsuwać od rządzenia. Burmistrz ma do zrobienia drogi, chodniki, kanalizacje, gazyfikacje, zapewnić uczniom szkołę, chorym przychodnię, inwestorom kompetentnych urzędników i w zasadzie tylko to. Niestety wybieramy nieudaczników popieranych przez politycznych decydentów lub proboszczów i póżniej się dziwimy, że to co w Urzedzie Gminy powinno być proste jest NIEWYKONALNE. I dlatego nie mogę się z komórki z rynku ryglickiego nigdzie dodzwonić

    OdpowiedzUsuń
  12. brc szowinista? wolisz zadufanego wypalonego kierowcę pijaczka, niż kobietę, która wielokrotnie pokazała, że ma świetne pomysły i mnóstwo energii, którą możemy wykorzystać z pożytkiem dla gminy? Myślę, że jesteś zacofany

    OdpowiedzUsuń
  13. masz wyborco -informacja to podstawa świadomych wyborów. w naszym przypadku to szansa na zmiany.i oby nastąpiły

    OdpowiedzUsuń
  14. To jest podsumowanie pracy burmistrza. kończ waść wstydu oszczędź.

    OdpowiedzUsuń
  15. Liberał chyba znowu ma za dużo wolnego czasu i robi zamuł na blogu. Każdy, kto chce wykonywać jakiś zawód, czy zajmować jakiś stanowisko -o ile jest normalny -ma świadomośc, że wiąże się to z obowiązkami, a ZAJMOWANIE STANOWISKA zwłaszcza publicznego, podlega ludzkiej krytyce. Trzeba ambitnie pracować i być dobrym w tym co się robi, a nie łajzować po knajpach i wypłakiwać się, że nikt nie pomógł. Zwykle tak bywa, że jak kierownik głupi, bo go na stołek po układach wepchali, to sobie inteligentych pracowników dobiera i dobrze motywuje, żeby na niego pracowali. Jak jest taki kretyn, że się inteligencji własnych pracownikow boi, to w końcu wszyscy mają okazje zobaczyć, że jest kretynem. Sęk w tym, że nie kady kretyn może po znajomości dostać 12 tysięcy pensji

    OdpowiedzUsuń
  16. Heeh byłem pewien że jakieś Bociany i Wróble się zaczną tu zaraz wypacać.Cieszę się że dialog został podjęty bo to jest poważana sprawa Proszę głównego sprawcę tego bloga żeby poważnie napisał o co mu chodzi a nie tylko że ten to... żle a kto inny jeszcze gorzej. Jak chce to zmienić itd.... a jeżeli już chdzi o p. dyrektor na pewno czyta ten blog wybory tuż tuż a ja jeszcze nie dostałem długopisu ani broszurki może czas zacząć bo inaczej znowu przepadniecie.Aaaa i pytanie kiedy wiec wyborczy na który na pewno się stawie bo mam kilka pytań do kandydatki bo jak mam głosować na kogoś kto cztery lata milczy politycznie i społecznie i nagle się budzi za pięć dwunasta bo wybory no to wybaczcie...! Nieznany kandydat to żaden kandydat...

    OdpowiedzUsuń
  17. Na wstyd faceta to raczej bym nie liczył. Jakby miał trochę honoru, to sam by wymiksował się z tego stanowiska, ale on woli za wszelką cenę trzymać sie koryta. Bo co zrobi jak go od koryta oderwią? Do czego się nadaję, do przepier **** cudzej kasy? Takie drugie koryto, to nie bardzo gdzieś znajdzie, bo teraz pracodawcy wymagają kwalifikacji i wykształcenia a nie tylko d*** wypłaszczonej na stołku. Przepraszam na liczne gwiazdki w tekście, ale krew mi się burzy, jak czytam ten tekst z GK i przypominam sobie, jak się teraz cwaniak p[o zebraniach miżdży do wzystkich, kto tylko się pod rękę nawinie.

    OdpowiedzUsuń
  18. Rychu pędzisz coś w szuwarach?

    OdpowiedzUsuń
  19. Rychu a jakie dokonania musiałby mieć Twój kandydat na burmistrza? Bo może ja się nadam

    OdpowiedzUsuń
  20. Nie zadrośnik, tylko realista. Nikt uczciwy nie ma szansy takiej kasy zarobić nie urabiając sobie rąk po łokcie. Ale potem się pomniki na kpinę emigrantom buduje za ich krwawicę. Zza biurka łatwo się pośmiać

    OdpowiedzUsuń
  21. Masz zepsuty telefon albo nie płaciłeś za abonament sam stwierdziłeś że firma ci padła ...? to daje wiele do myślenia skorzystaj z automatu są dwa na rynku

    OdpowiedzUsuń
  22. W Zalasowej bezrobotni sprzątają ulice, będzie miał po 21 listopada bliżej do pracy

    OdpowiedzUsuń
  23. Jak weźmie 72 tysiące odprawy, to dłuuugo będzie mógł być szczęśliwym bezrobotnym

    OdpowiedzUsuń
  24. ~Liberał z Jonin24 września 2010 13:15

    Jednym słowem prasa kłamie. I ja też kłamię bo nie próbowałem w tym roku dzwonić z rglickiego rynku. A co do firmy. Mam już nową, ale niestety zanosi się że będzie gorzej niż się spodziewałem.

    OdpowiedzUsuń
  25. ~Liberał z Jonin24 września 2010 13:24

    No właśnie w 100 % się z Tobą zgadzam. Powinno być dokładnie tak jak napisałeś. A że tak nie jest w Ryglicach to niestety zajmują te zaszczytne 57 (ostatnie) miejsce w Małopolsce. I bardzo nad tym ubolewam, że jakieś Zakliczyny są lepiej oceniane od bliskich mi Ryglic. I choć za grzeczny nie jesteś to i tak szczerze pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  26. Rychu z szuwar może tam pozostań, bo to co na tym blogu się pisze to rzeczy WAŻNE nie tobie oceniać patałachu czy KOKOCZ to ważna rzecz czy straszenie burmistrza mieszkańców mafią, to są fakty niezaprzeczalne a co do dzielenia to Pan Andrzej podzielił klikę burmistrza, może napiszesz o swoich dokonaniach to z przyjemnością cię ocenimy

    OdpowiedzUsuń
  27. sądze ze ten sondaz (raport-gaz.krakowska)byl zrobiony pod dyktando Kracika ,,ile metrow kwadratowych parku przypada na mieszkanca''???? cała puszcza Niepołomicka i juz mamy w Ryglicach w plecy( a to ze Kracik odnowił rynek w Niepołomicach a za rok go juz remontował - tez z pieniedzy podatnikow -to rozglosu w tym temacie nie musi byc)

    OdpowiedzUsuń
  28. Dwa lata temu jak grupa ludzi z Woli Lubeckiej zaczęła walkę z burmistrzem o swój byt o swoją godność ludzi ci zostali potraktowani jak najgorsza klasa,dziś widzimy wszyscy że człowiek który jest burmistrzem okazał się sprzedawczykiem, kłamcą i NIEUDACZNIKIEM pod każdym względem czego ten ranking pokazuje

    OdpowiedzUsuń
  29. A może by tak Rada pomyślała jeszcze by mu tą odprawę zmniejszyć ku zadowoleniu mieszkańców . Ma już obecnie chyba takie możliwości

    OdpowiedzUsuń
  30. prosze zobaczyc na Aktualnosci UG RYGLICE z 26 07 2005-zupełnie inny swiat

    OdpowiedzUsuń
  31. Zdaje się dla usłużnego redaktorka z Lubczy rynek w Ryglicach równie jest piękny jak co najmniej w Niepołomicach albo nawet w Krakowie.Mający pojęcie o estetyce architekt musi mieć inne zdanie.

    OdpowiedzUsuń
  32. To obiektywny wynik , który pokazuje gdzie jestesmy i jakiego mamy gospodarza. Trzeba nam pilnie nowych, czystych,pełnych energi i pomysłow do działania władz - nie ma innego rozwiązania

    OdpowiedzUsuń
  33. a ja dalej uważam że połoskowa to zły pomysł, to jest kobieta która prędzej będzie niszczyć niż budować.

    OdpowiedzUsuń
  34. ~Liberał z Jonin25 września 2010 00:24

    Pewnie, że trzeba wam nowych czystych pomysłów. A jakie to pomysły mają być aby Ryglicom poprawić ranking? Na początek proponuję aby zamienić się z jakimś znajomym np. z Myślenic czy Zakliczyna. On przyjechałby na tydzień do Ryglic a Ty na tydzień tam. Należałoby się gdzieś wyspać, zjeść, pozwiedzać, iść do kina, na imprezę sportową czy dancing do lokalu,. Wieczorem w pokoju gościnnym zadzwonić do znajomych, posurfować w internecie lub poogladać TV satelitarną. Można się wyrwać też do sąsiednich miejscowości środkami komunikacji publicznej Etc...Etc... Żeby ten gość pochwalił "gościnność" Ryglic musiałby być cholernie kurtuazyjny wobec oferowanych "atrakcji". Aby gość z Polski mógł się w Ryglicach dobrze czuć i dobrze o nich wspominał to nie wystarczy zmienić władze. Trzeba przede wszystkim zwerbować inwestorów (najlepień bogatych biznesmenów) którzy by coś w tych pięknych Ryglicach stworzyli dla "obcych". A żeby taki inwestor się pojawił, to nie może być obgadywanay po knajpach i przed kościołami, ze jak bogaty to napewno złodziej i aferzysta. Życzę znacznie lepszego obiektywnego wyniku Ryglic za 4 lata i pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  35. pewnie że żaby trzeba by zniszczyc na samym początku by nie zagłuszały rechotem nowych ,ciekawych działań .Ty żabo ze zgryzoty i zmartwienia możesz zginąc zanim przyjdzie burmistrz Połoskowa

    OdpowiedzUsuń
  36. ale już po wyborach w gminie ruszy turystyka. będzie można np. wyjechać sobie do woli lubeckiej i powspinać się po skałkach w kamieniołomie. W ciężkowicach mają fajne skamieniałe miasto. będzie i u nas. to na pewno ściągnie sporo turystów.

    OdpowiedzUsuń
  37. Myślę, że się mylisz czytelniku, jeśli tak poważna instytucja jak UJ robi takie badania, to robi to dobrze, a nie kieruje się takimi głupimi pytaniami jak sugerujesz. A jak jest - każdy widzi

    OdpowiedzUsuń
  38. Żaba próbuje tego samego rechotu co 4 lata temu, gdy straszyli ludzi, że jak Połoskowa zostanie burmstrzem, to będzie się mścić na Lubczy. Ale akurat wiem, kto jest autorem tej plotki, bo od samego Karasiewicza słyszłem takie zapowiedzi. Jakby żaba miała czyste sumienie, to by się o swoja d*** nie bała

    OdpowiedzUsuń
  39. A do kamieniołomu na Woli będzie można jechać fajnym czołgiem bo drogi będą tak zrujnowane, że niczym innym się nie da dojechać

    OdpowiedzUsuń
  40. Poziom życia nie najlepszy ale mnie bardziej razi ewidentna nieuczciwość naszych władz..Jak prokuratura tego nie może(nie chce?) poskromić to muszą to zrobić .Myślę że dorośliśmy do tego wyboru. Dziękuję autorowi blogu za poświęcony czas. Jest tu miejsce na polemiki .Niestety żadnych poważnych argumentów drugiej strony na obronę swoich działań brak. Grupa radnych jedności przyklepała wiele działań szkodliwych dla gminy i zwyczajnie nieprzyzwoitych. Trzeba też o tym pamiętać .

    OdpowiedzUsuń
  41. ~prawdziwy bocian25 września 2010 08:14

    Proszę się pode mnie nie podszywać!

    OdpowiedzUsuń
  42. Na Lubczanach to mścił się jak na razie karasiewicz nasyłając na mieszkańców policję za niemanie kosza na śmieci, na nie Połoskowa.

    OdpowiedzUsuń
  43. Nie jest tak źle w Gminie Ryglice. Spójrzcie na Lubeckiego Fotobloga jak karasiewicz za państwowe pieniądze buduje mieszkańcom prywatną drogę do nikąd czyli lubecką obdowdnicę 2.

    OdpowiedzUsuń
  44. do mieszkanca najpierw zagladnij do GK a potem komentuj

    OdpowiedzUsuń
  45. Wybierzmy ludzi którzy nie mają z karasiewiczem nic wspólnego postawmy na ludzi uczciwych myślę że tacy w tej Gminie się znajdą a starą klikę odsunąć od władzy raz na zawsze

    OdpowiedzUsuń
  46. Czytałem i owszem, dlatego wiem, że wymienione tam czynniki są ze skrótem "min." a z doświadczenia wiem, że jak się robi takie badanie to te "inne" to bardzo dużo i nikt tego w krótkim artykule nie będzie wymieniał. Z dugiej strony aż dziw bierze, że Karasiewicz jeszcze nie bryluje z przechwałkami na pierwszych stronach gazet, pod pozorem promowania gminy. Wszystko wskazuje na to, że naprawdę nie się czym pochwalić. No może tylko tym, ile schudł ze stresu

    OdpowiedzUsuń
  47. a w tych - między innymi, czyli min. - są lub powinny być brane pod uwagę sytuacje gdzie do pewnych domów są robione asfalty a do innych domów nawet kamienia sie nie wysypie na drogę i droga jest błotnista. W centrum Europy i 21 wieku takie sytuacje??? To przykre, to niemal dyskryminacja. Oczywiście dobrze, że sie asfaltuje ale, do jasnej ch... co z całkowitym brakiem dojazdu do posesji?? Czy nie da sie przesuwać środków z asfaltowania na udrażnianie dróg ??? Co do wiarygodności rankingu. Ja dla mnie jest obiektywny , nie dostrzegam tutaj jakiś podtekstów czy też działań politycznych. UJ to najlepsza Polska uczelnia przecież.

    OdpowiedzUsuń
  48. I co tam na zebraniach ?

    OdpowiedzUsuń
  49. To ,że w Ryglicach żyje się kiepsko nie jest winą tylko Karasiewicza. Tym wszystkim ma też swój udział Andrzej Jezior, Paweł Augustyn i ta cała ryglicka banda kolesi od kielicha. Te wszystkie łajzy i szumowiny powinny się jak najdalej trzynać od władzy.

    OdpowiedzUsuń
  50. Józek opluć potrafisz a tak do rzeczy może coś.

    OdpowiedzUsuń
  51. dzięki Jeziorowi poznajemy to drugie , prawdziwe oblicze burmistrza

    OdpowiedzUsuń
  52. wyborco ale jesteś głupiutki, demagogie to umiesz uprawiać

    OdpowiedzUsuń
  53. ~obiektywnie usposobiona26 września 2010 12:24

    A ja uważam, że team osób przygotowujący się do kampanii po wygranych przez siebie wyborach, nie wniesie nic nowego poza tym co już znamy. Tylko tyle, że nawzajem obdarują się funkcjami i stanowiskami, początkowo spory może będą cichsze ale po pewnym czasie kasa i zazdrość o profity podzieli ich na nowo. My wyborcy trochę się tym wszystkim poemocjonujemy ale jak jesteśmy tak pozostaniemy zaściankiem. Pytanie tylko, czy o to idzie? Stawiajmy na młodych i nowych Ci wszyscy już się zgrali.

    OdpowiedzUsuń
  54. hej żabciu -jaką masz stawkę godzinową. Pomysl lepiej o swojej przyszłości

    OdpowiedzUsuń
  55. to po wyborach jak przypadkiem wygra połoskowa to będzie nas zwalniała ?? przecież to nie etyczne

    OdpowiedzUsuń
  56. Kto tu mówi żabciu poza tobą o zwalnianiu. Dostaniesz propozycję przeniesienia np. ze skarbnika na sprzątaczkę i będziesz miała spokojniejszą mniej stresującą pracę.

    OdpowiedzUsuń
  57. jak ja bym poszła na sprzątaczke to połoskowa by się chyba wogóle nie załapała w um w ryglicach bo z tego co wiem to elokwencją nie grzeszy

    OdpowiedzUsuń
  58. ~wyborca Połoskowej26 września 2010 13:07

    Połoskowa bardziej się nadaje niż karasiewicz, który skompromitował się na całej linii

    OdpowiedzUsuń
  59. Za to pijany karasiewicz ma super elokwencję, jak coś pod nosem mamrocze

    OdpowiedzUsuń
  60. Andrzeju, czy możesz obiecać swojemu wielbicielowi, że w przyszłej kadencji będziesz patrzył na ręce Połoskowej równie dokładnie jak na ręce Karasiewicza. nie podejrzewam jej ale jakby coś chciała pod siebie zagarnąć to warto mieć ją na oku. Mam nadzieję, że nie wypalisz się i nadal będziesz pilnował interesu mieszkańców!!!

    OdpowiedzUsuń
  61. To własnie elokwencja i zmysł organizacyjny tej Pani przemawiają za jej kandydaturą . Tobie żabciu niestety Bozia tego nie dała

    OdpowiedzUsuń
  62. Niech mi ktoś wyjaśni co mieli na myśli Marcinek sołtys i radny mówiąc na zebraniu jak wyszedł Karasiewicz że trzeba skończyć z tą mafią zalasowską? bo nie mogłem w tym zamieszaniu zrozumieć.

    OdpowiedzUsuń
  63. to żaby jeszcze nie śpią?

    OdpowiedzUsuń
  64. A dlaczego sołtys powiedział o wykańczaniu mafii zalasowskiej dopiero po wyjściu Karasiewicza? Nie ma odwagi mafiozowi spojrzeć w twarz?

    OdpowiedzUsuń
  65. Była taka opowiastka o żabie - jak Stwóca obdzielał zwierzątka to w prawo mialy iść te co chciały być ładne, a w lewo te co chciały być mądre. A żaba została na środku i dlatego jest brzydka i głupia. Czyżby pseudo odpowiadało prawdzie?

    OdpowiedzUsuń
  66. myśle że Burmistrz Karasiewicz przejdzie a połoskowa znowu będzie na ogonie he he...

    OdpowiedzUsuń
  67. Będziesz żabciu znowu robiła prawybory?Też myślę, że karasiewicz przejdzie ale do do historii jako największy nieudacznik i fajtłapa, który swoją gminę przez 20 lat trzymał w zacofaniu, aż zajęła ostanie (najgorsze) miejsce w całej małopolsce.

    OdpowiedzUsuń
  68. Marcinki mówią o mafii zalasowskiej to jest już sukces ale jednak ciągle boją się zemsty MAFIOZA B.

    OdpowiedzUsuń
  69. ~myśląca, może inaczej?26 września 2010 15:15

    Ludzie co Wy robicie przecież Madeje, Pawłowicze, a przede wszystkim Pan sołtys jaśnie nam panujacy "pałacowy" Dębicki tego nie przeżyją. Odcięcie od koryta tak strasznie boli. O kilku paniach z urzędu nie wspomnę, gdzie one pójdą z takimi kwalifikacjami. No i Jeziora mi żal będzie, bo Połoskowa nie taka głupia żeby oszołoma do czegokolwiek dopuścić. No ale będzie miał za co się mścić i znów będzie ciekawie na blogu.I PISiory Rydzykowe też pójdą w odstawkę zaraz po wyborach, bo to nie jest Jej towarzystwo. A im się zdaje że bedą Nia manipulować, nic bardziej mylnego. I to by było tyle dobrego o kandydacie Połoskowej. A teraz troche o tym co złe. Pani Burmistrz Połoskowa tak się zmieni po wyborach jak prezes Jaruś Kaczyński i wtedy nam pokaże prawdziwe oblicze i na czym jej tak faktycznie zależy. Żądza władzy i zemsty osobistej jest przemocna, a nie takimi przesłankami powien sie kierować kandydat na dobrego Burmistrza. Augustyn w tym wyścigu się nie liczy i na burmistrzowaniu Mu nie zależy bo ma lepszy biznes. Jemu chodzi tylko o rozgłos żeby na czym innym zyskać. Chociaż nie wiem czy nie warto byłoby na Niego postawić. Ma facet łeb i kontakty i nie byłby despotą jak dwoje pozostałych i nie chodzi Mu o to aby mieć wyższą emeryturę, a poza tym na razie nic nie obiecuje tak jak pozostali. A na obiecanki już chyba nikt sie nie nabierze.Przyszły Burmistrz bedzie miał do spłacenia kupe długów i niewiele będzie mógł zrobic bo unijne fundusze juz sie kończą, a kasa pusta. I znów bedzie złym Burmistrzem bo nie bedzie mógł nic zrobić. Chyba że uratuja go wodociagi i kanalizacja, bo to akurat juz rusza, ale to nie bedzie zasługa przyszłego Burmistrza tylko obecnie jaśnie nam panujacego Karasiewicza bo to On przystapił do spółki komunalnej"Dorzecze Białej" z Tuchowa ciagnionej przez Burmistrza Tuchowa Rysia, która to spółka będzie budować wodociagi i kanalizację. Przekaźników komórkowych też nie będzie bo nie zgodzicie sie na żadną lokalizację bo gdyby nie to to dawno już by były bo to gminy nic nie kosztuje. Reasumując nie ma w czym (Kim) wybierać niestety i przyszły Burmistrz nie bedzie miał lekko. Tłuste lata już sie kończą. Życzę Państwu najlepszego wyboru, a oczekuję od przyszłego Burmistrza mądrego żadzenia i sprawiedliwego dzielenia, a przede wszystkim unikania mściwości bo to nie jest najlepsza cecha człowieka i nie jednego już zgubiła oraz poważnego traktowania mieszkańców i poszanowania tych co odważą się mieć odmienne zdanie, bo stare przysłowie mówi, że czasem i głupiego dobrze wysłuchać.

    OdpowiedzUsuń
  70. Marcinki też należą do mafii karasiewicza. Właśnie jeden z nich buduje w Lubczy dla rodziny drugą obwodnicę lubecką za państwowe pieniądze przy wsparciu swojego "ojca chrzestnego". Los karasiewicza jest niepewny i marcinki nie wiedzą za kim się opowiedzieć, coby spaść na cztery łapy po wyborach.

    OdpowiedzUsuń
  71. Żabciu to znowu ty siejesz zamęt? Nie myśl tyle żabciu bo od myślenia to głowa boli!

    OdpowiedzUsuń
  72. ~myśląca, może inaczej?26 września 2010 16:16

    Oj Pawlak nie jestem żabcią niestety, a chciałabym być ze wzgledu na kasę. A od myślenia głowa mnie nie boli. Moja praca polega własnie na myśleniu i raczej słabo mi za to płacą, ale mam ten konfort że mogę być ponad tym wszystkim i obiektywnie na to spojrzeć i poza tym mam dużą wiedzę w szerokim zakresie i interesuję sie tym co się wokół dzieje i dlatego myślę może troche inaczej. Właśnie pisałam, że takich ludzi przyszły Burmistrz też powinien szanować to wtedy sam będzie szanowany. Nie można ślepo wierzyć we wszystko należy mieć własne zdanie i nie bać sie go wypowiedzieć. Karasiewicz jaki jest to już wszyscy pisali, więc nie chciałam sie powtarzać, ale nie gloryfikujcie Połoskowej, przyjdzie na to czas przed nastepnymi wyborami jak na to zasłuży i jak sama nie bedzie miała dość. Jeszcze raz powtarzam nie będzie miała łatwego zadania bo i budżet pusty i Unia już nie nasypie, no i będzie złym Burmistrzem bo niewiele będzie mogła zrobić, a niewielu to zrozumie i Ona ma tego pełną świadomość więc niech lepiej mówi o tym otwarcie to potem nikt Jej nie zarzuci że dawała puste obietnice. Panią Teresę cenię i podziwiam za odwagę, co nie znaczy że mam byc ślepo w Nią wpatrzona. Mam nadzieję że dobierze sobie wykształconych i madrych radnych, a nie oddanych klakierów. Liczę, że będzie Burmistrzem z klasą i że wykaże się mądrością i rozwagą a przede wszystkim na to, że definitywnie odetnie sie od PISiorów. Do dobrego rządzenia gminą polityka nie jest potrzebna. Wybierajmy człowieka, a nie partię. Ps. I gdzie tu sianie zamętu? I jeszcze jedno - żabcia jest i ładna i młoda a ja niestety już nie.

    OdpowiedzUsuń
  73. Podobne dylematy ma wielu, a może i sie nie dziwię bo Karasiewicz msciwy i Nowa Pani niepewna. Ale moze da sie nabrać na umizgi co niektórych mafijnych a najzdolniejszy w umizgach Dębicki. A tak przy okazji mam pytanie moze kto zorientowany do kogo został połozony nowy asfalt na Reja w Zalasowej, bo mi wygląda ze do Indiańca a ludzie gadaja ze do jakiegoś prawnika a przecież tam domów niema.

    OdpowiedzUsuń
  74. Karasiewicz wygra. Mieszkańcy tej gminy internetu w większości nie przeglądają a i do czytania gazet niezbyt chętni. :-)

    OdpowiedzUsuń
  75. Teraz narzekacie na brak zasięgu a jak chcieli zrobić nadajnik to protestowaliście.

    OdpowiedzUsuń
  76. dokładnie jest tak jak piszesz z tym zasięgiem wcześniej protestowali że kury jaj nie będą niosły czy będą jakieś problemy z plemnikami a teraz narzekają

    OdpowiedzUsuń
  77. ~Liberał z Jonin27 września 2010 02:00

    Jak tak czytam te komentarze to jestem pewny, że choćbyście na burmistrza wybrali niewiadomo kogo to i tak Ryglice za 4 lata rankingu nie poprawią. Jazgoczecie jak te brudasy co nie myją się dlatego, że woda jest za zimna i czekają aż sama się zagrzeje mimo, że nikt do pieca nie ma zamiaru podłożyć. Wszystkiego dobrego i pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  78. Oj żabciu, a może trzeba cię pocałować i zmienisz się w piękną księżniczkę z bajki?

    OdpowiedzUsuń
  79. Liberale tez to czytam i jakoś nie stwierdziłem, że te posty pisza (jazgoczą) tylko i wyłącznie nieumyci Rygliczanie hmmm ?? Wręcz wydaje się nawet że wiecej tutaj z innych miejscowosci dyskutantów. Co po wiesz na to???

    OdpowiedzUsuń
  80. Mam gorzką satysfakcję bo na taki stan rzeczy zawracałem uwagę na tym blogu dużo wcześniej. Problemem nie jest brak możliwości ale mentalność którą w gminie Ryglice oceniam na koniec XIX wieku (nie XX!). Miarą świadomości społeczeństwa jest to że za normalne uważają wyrzucanie śmieci "do paryji" a wypuszczanie gówien do rowu (patrz. Wola. Lubcza itp.). Miarą natomiast Radnych jest to, że działania takie popierają a walkę z nimi krytykują (jak to się działa na tym blogu chyba ze dwa lata temu). Kilka tygodni temu prof. Nałęcz w TV przypomniał starą anegdotę o mieszkańcu Galicji. Ów mieszkaniec cierpiał ogromną biedę. Nie miał on krowy, która była podstawą utrzymania rodziny w XIX wieku. Pewnego dnia łowiąc ryby uśmiechnęło się do niego szczęście - złapał złotą rybkę, która mogła spełnić jego jedno życzenie. Jakie było to życzenie? Niech zdechnie krowa sąsiada!Nigdy status gminy nie będzie konkurencyjny względem np Niepołomic jeśli jedynym celem samorządowców są utarczki, przepychanki, podjazdy i manipulacje. Zbliżają się wybory. W mojej gminie kandydując na Radnego wychodzę przed wyborców i mówię "w ostatnie kadencji wraz z Radnym X i Y złożyliśmy 11 dużych wniosków o dofinansowanie inwestycji ze środków unijnych. Dzięki nam do kasy gminy wpłynęło 5,4 mln złotych za co wybudowaliśmy dla Was 47 km ścieżek rowerowych (bo chodniki są już dawno wszędzie), basen, projektujemy hale widowiskową, mamy najnowocześniejszą stację uzdatniania wody w północnej Polsce, budujemy 4 Orliki itd". Nasi konkurenci (których SZANUJEMY) chwalą się swoimi osiągnięciami jako działacze sportowi (4 lata i awans o 3 ligi), kierujący stowarzyszeniami (jeden z sukcesów ostatnich lat to internet w 85% domów). A co w Ryglicach??? Awantura w Uniszowej o parę metrów czegoś co z standardem chodnika nie ma nic wspólnego, awantura o kamieniołom, minimalne wsparcie inwestycji z zewnątrz (a niby kto ma pisać wnioski jak zatrudnia się rodzinę i kolegów?). W tamtym roku byłem w Ryglicach kilka tygodni po oddaniu do użytku ogrodzenia wokół dworku. Oczywiście już było pokrzywione i zdemolowane. Czyżby dzieci z Niepołomic przyjechały wyżyć się do Ryglic???. Szanowny autor tego bloga chciał wywołać nawet awanturę o krzyż! cdn...

    OdpowiedzUsuń
  81. Skoro mieszkańcy logu nie czytaja to skąd te 1000 (tysiąc) wejść dziennie? Kogo interesują nasze sprawy poza mieszkańcami?

    OdpowiedzUsuń
  82. Do Galileo. Czytałem Twój wpis dosłownie z zapartym tchem. Szkoda tylko, że konkluzja ( w temacie chodnika) jest cokolwiek chybiona. "Awantura" o chodnik w Bistuszowej, którą wywołali tamtejsi mieszkańcy miała (ma), jak sądzę, na celu uwypuklenie brakoróbstwa. To chyba dobrze? Burmistrz w swej wypowiedzi także pochwalił postawę mieszkańców, że pilnują i dbają o dobro wspólne. Nigdy też nie bedzie w Ryglicach tak jak w Niepołomicach jeśli się nie zmieni u nas sposób dostrzegania problemów mieszkańców oraz redystrybucji środków finansowych na inwestycje, głownie drogi. Bywam na zebraniach i widzę, że powodem destruktywnych sporów są kwestie podstawowe i najważniejsze do normalnego funkcjonowania mieszkańców. Już nawet nie zasięg telefonii komórkowej, tylko drogi. Czyli ich brak oraz ich zaniedbanie. Prosze uwierzyć, że takie utrudnienie może spowodować wybuch negatywnych emocji. A gdy sie jeszcze widzi, że gdzie indziej sa kładzione asfalty a znów gdzie indziej droga błotnista no to cóż tu więcej można dodać? pozdrowienia. Czekamy na c.d.

    OdpowiedzUsuń
  83. ~Liberał z Jonin28 września 2010 01:07

    Masz rację z innych też...z Zalasowej Lubczy, Woli, Jonin, Kowalowej Uniszowej Bistuszowej ...no i mojej

    OdpowiedzUsuń
  84. Masz racje WYBORCO. Ja miałem na myśli raczej sposób myślenia czyli marnowanie energii na kłótnie. Brakoróbstwo trzeba tępić z całą konsekwencją ale nie byłoby awantury gdyby umowa z wykonawcą była pomyślana i przemyślana. Możliwości jest wiele, ja zawsze forsuje pomysł funduszu gwarancyjnego. W skróci to wygląda tak, że jeżeli 100 metrów chodnika kosztuje 100 tys. złotych to wykonawca zobowiązuje się założyć fundusz gwarancyjny na 20% wartości inwestycji (tu 20 tys.) na np 5 lat. Jeżeli w chodniku wypadnie choćby jedna kostka to inwestor zobowiązany jest ją naprawić w załóżmy dwa dni robocze. Jeżeli tego nie zrobi zleca się naprawę komu innemu a jej koszt pokrywa z owego funduszu którym zarządza gmina. Jeżeli po 5 latach nie ma żadnych szkód to pieniądze gmina oddaje inwestorowi z zapisanymi w umowie odsetkami. To tylko pozornie podnosi koszty inwestycji bo w perspektywie 5-10 lat jest ona realnie tańsza nawet o 40%. Minus jest taki że inwestorzy w ten sposób ratują budżet bieżący.Tak na marginesie. W tym przypadku nie wiem skąd pomysł płacenia za inwestycję przed jej oddaniem?

    OdpowiedzUsuń
  85. Na jakiej pozycji, po 4 latach, plasują się Ryglice?

    OdpowiedzUsuń