sobota, 14 lutego 2009

Burmistrz broni własnej "pozycji"

Podczas wczorajszej sesji rady miejskiej w Ryglicach radni zagłosowali za wszystkimi uchwałami zaproponowanymi przez Burmistrza .
W czasie wolnych wniosków Sekretarz Urzędu poinformował, o otrzymanym piśmie z Banku Gospodarstwa Krajowego informującym o przyznaniu gminie premii w wysokości 110 000zł na termomodernizację szkoły w Lubczy. Premia ta nie została wypłacona  w ubiegłym roku po kontroli przeprowadzonej przez bank, który zakwestionował grubość styropianu na budynku szkoły.

O sprawie tej pisałem w dniu 28.03.2008r w artykule do czego zdolna jest nasza władza.

Sprawa ta była poruszana również podczas  sesji Rady Miejskiej w dniu 28.03.08r.
Na moje pytania w tej właśnie sprawie Burmistrz odpowiedział, że na remont szkoły w Lubczy wydano około dwa miliony złotych i strata 110 000zł jest mało znacząca, wtórował Mu w tych wypowiedziach radny z Lubczy Pan Marcinek Marian.

Sprawa ta została zgłoszona do prokuratury tak jak i szereg innych nieprawidłowości przy gminnych inwestycjach.

Sekretarz wyjaśniał,że premia została przyznana gminie po kontroli przeprowadzonej przez NIK w Banku Gospodarstwa Krajowego, która to kontrola zakwestionowała ustalenia banku. 

Nadmienię, że Bank Gospodarstwa Krajowego jest agendą rządową podległą pod jedno z ministerstw.

32 komentarze:

  1. ~mieszkaniec Ryglic14 lutego 2009 02:08

    Jak czytam (inf z 3 grudnia) zadłużenie gminy na koniec tego roku ma być prawie 9 i pół miliona złotych . W tym roku zadłużenie ma wzrosnąćponad milion . Czyli wcześniej było ok. 8 milionów . Ja się pytam co takiego zrobiono w naszej gminie że są takie ogromne długi ? Stworzono jakieś perspektywy rozwojowe gminy ? Czy Gmina Ryglice stała się w jakiś sposób atrakcyjniejszym do życia miejscem ?. Moim zdaniem w zarządzaniu naszą gminą brakuje zarówno mądrości jak i uczciwości .

    OdpowiedzUsuń
  2. Na stronie gminy jest na ten temat artykuł napisany przez Pana Gutkowskiego zatytułowany "Parówkowym skrytożercom mówimy Nie". Czyżby strona gminy przekształciła się w bloga bez możliwości pisania komentarzy?

    OdpowiedzUsuń
  3. ~zainteresowany14 lutego 2009 03:22

    Najlepsza jest końcówka tej wypowiedzi Pana Gutowskiego, "a Lubcza co roku pięknieje." Jak pięknieje Lubcza widać to właśnie na Lubeckim fotoblogu...

    OdpowiedzUsuń
  4. ~też internauta14 lutego 2009 03:29

    Sekretarz Bareję dobrze zna -przecież każdy wpis na stronie gminy to 'łu bu du bu ,łu bu du bu niech żyje nam prezes naszego klubu" . Ciekawe czy mają magnetofon w szafie:).(link na you tube - http://www.youtube.com/watch?v=DhecpGGOP40

    OdpowiedzUsuń
  5. jak chcesz to u ciebie w ogródku też znajdę kont w którym gromidzisz różne rupiecie, zrobie zdjęcie i będę opowiadał wszystkim jaki to u ciebie syf

    OdpowiedzUsuń
  6. i nie czepiać sie mojej ortografi, bo to znaczy, że nie ma sie żadnnych kontrargumentów

    OdpowiedzUsuń
  7. "Pan Gutkowski" się pomylił -miało być pęcznieje i nie Lubcza tylko portfel :) .

    OdpowiedzUsuń
  8. a co to jest "kont" i "gromidzisz" - bo "nie idzie" zrozumieć tego tekstu

    OdpowiedzUsuń
  9. Olek odkąd siedzi w ministerstwie już dawno się na benka wypią, więc daj se pan spokój z tą sprwą szkoły w Lubczy i nie szukaj na siłę jakiegoś "układu"

    OdpowiedzUsuń
  10. Ten artykuł na stronie gminy jest na żałosnym poziomie merytorycznym. Pełny złości i nienawiści, szydzący aż bije od niego brak kultury osoby która to pisała, oraz przekonanie że jak sie jest na stołku to można bezkarnie robić wszystko co się tylko podoba

    OdpowiedzUsuń
  11. Wydaje mi się, że pod artykułem p. Sekretarza Gminy winien widnieć podpis Artur Kalański. Propaganda sukcesu i bałwochwalstwo w naszej gminie nie zna rozmiarów. Świetna wizja dla gminy Panie Sekretarzu - 100 tys. refundacji z banku, 300 tys. od p. Bokoty i mamy budżecik na kilka lat. Aż prosi się zacytować jednego z wybitnych Polaków Marszałka J. Piłsudskiego "wam Panowie kury po wsi gonić a nie o Rzeczypospolitej decydować"

    OdpowiedzUsuń
  12. A co wy się ludzie dziwcie, jaki Burmistrz taki jego zastepca

    OdpowiedzUsuń
  13. "Radny pod rękę z prokuratorem próbowali przekonywać, że ktoś nam pożarł symboliczną paróweczkę i dlatego nie możemy kręcić dalej " pisze w artykule Pan Gutkowski , a to już pomówienie prokuratury.

    OdpowiedzUsuń
  14. Cały ten Pana blog to jakieś pomowienie. Nie dokonał Pan nic. Stowarzyszenie sie podobno sypie, sami członkowie myślą o jego roziązaniu. Nie potrafił Pan zapanować nad garstką ludzi a poucza pan burmistrza? Przecież to jest śmieszne. Jest Pan zwykłym wiejskim chłopem i proponuję wrócić do siania, orania itp.p.s. "Pan Marcinek Marian" W języku polskiem imiona pisze się przed nazwiskami. Jak ma się takie aspiracje to wypadałoby znać podstawy, żeby nie ośmieszać się w większym gronie.

    OdpowiedzUsuń
  15. Po ostatnim komentarzu widać, że przyjaciele obudzili się po imprezie walentynkowej i działania obronne są wdrażane, a stowarzyszenie nie jest Jeziora tylko mieszkańców Ryglic.

    OdpowiedzUsuń
  16. ~życzę zdrowia15 lutego 2009 09:30

    Stowarzyszenie było i jest "partią" poparcia dla Jeziora. Tych, którzy chcieli, żeby to było faktycznie stowarzyszenie mieszkańców Ryglic i odważyli się mieć inne zdanie niż jego założyciel pan Jezior bardzo nieelegancko wyprosił z jednego z pierwszych zebrań stowarzyszenia. Tym samym obraził i zraził do działania wielu mądrych i rozsądnych ludzi. Jego strata. Jeżeli Pan Jezior chce być przywódcą, to powinien jednoczyć ludzi, a nie dzielić. Robi te same błędy co urzędujący Burmistrz. Idąc tą drogą nie zasiądzie Pan Jezior w tym fotelu. Pozdrawiam rozsądnie myślących. Ps. Panie Jezior, jeżeli ten komentarz zostanie usunięty, tak jak inne, obiektywne, które były dla Pana niewygodne to przed wyborami wszyscy sie o tym dowiedzą, gwarantuję to Panu.

    OdpowiedzUsuń
  17. Ja się nie dziwie Panu Andrzejowi że założył bloga, skoro jego apele podparte rzeczowymi argumentami (np. zeby nie powoływać deficytowego Zakładu Komunalnego) spotykały się jedynie z taką salwą oszczerstw, wyzwisk, bluzgów ze strony Burmistrza i jego świty, jak w tym co napisał Pan Sekretarz na stronie Urzędu Gminy.Dodatkowo Pan Andrzej zapewne miał czelność zwrócić największemu jegomościowi uwagę na niedbałą politykę, prywatę i kompletny brak zaangażowania, brak szacunku dla mieszkańców oraz fakt, że po Ryglicach wszędzie walają się śmieci a środki z UE nie są wykorzystywane.Oj niedobry ten Jezior, przecież wszystko jest takie piękne, kieszenie prują się od pieniędzy, ulice złotymi marmurami wyłożone i nic więcej nam nie trzeba tylko pomnik emigranta zrobić - bo nie wiadomo dlaczego 30% mieszkańców gminy uciekło z tej krainy szczęścia i dobrobytu. Ale wcale się temu płaczowi Panie Sekretarzu nie dziwie - wiadomo, że najbardziej boli gdy ktoś przerywa prywatę, gdy z nieba trzeba nagle spaść na ziemie. Dodatkowo niedobry Jezior pozabierał Wam różowe okulary - przez które (i tylko przez nie) było widać ten wszędobylski dobrobyt i złote marmury na każdej ulicy w gminie! Tym bardziej śmieszą argumenty o przeszkadzaniu w pracy Urzędu. Oczywiście Panie Sekretarzu - Wam to najlepiej jest dać sobie po 10 tysięcy podwyżki, zrobić remont w urzędzie - na strychu wybudować basen i nawieźć piasku znad morza, nakupić piwa i zamknąć się na cztery spusty, wtedy nikt już nie będzie przeszkadzał !Tak właśnie byłoby gdyby nikt Wam nie "przeszkadzał" w pracy. Nie często odwiedzam tego bloga, nie byłem tez osobą popierają śledztwa i sprawy w prokuraturze, ale po tym co Pan Panie Sekretarzu naskrobał na stronie Gminy jest inaczej. Tym artykułem zdemaskował Pan prawdziwe oblicze Burmistrza i jego paczki. Pokazał Pan kulturę osobistą, której naprawdę nie zazdroszczę, pokazał Pan jaki macie szacunek do innych ludzi (w tym wyborców) i przepisów prawa. Pokazał Pan także przekonanie, że jak sie jest na stołku to można bezkarnie robić wszystko co się tylko podoba. Na szczęście znalazł się ktoś kto zaczął przeszkadzać w tej prywacie i zadufaniu. I dobrze, bo jestem pewny że gdyby nie to "przeszkadzanie" niedobrego radnego to byście Burmistrza wstawili zamiast Floriana na rynku pod "bimą" i kazali ludowi bić pokłony za marmurów na ulicach tony!

    OdpowiedzUsuń
  18. ~życzę logiki15 lutego 2009 11:03

    Ci co się "odważyli" być przeciwko Jeziorowi to przypadkiem nie ci którzy wielbią politykę burmistrza bez względu na okoliczności? Zamiast pisać co Jezior usunął proszę napisać że długi gminy są w rzeczywistości dużo mniejsze niż on podaje , gmina ciągła i ciągnie unijne pieniądze , przetargi zgodne z prawem ,nepotyzmu w gminie nie ma , zakład komunalny przynosi dochody,jeszcze może że drogi są dobrze odśnieżone i jeszcze może parę słów żeby uspokoić mieszkańców Woli Lubeckiej -a w efekcie tego burmistrz zasługuje żeby zarabiać te 13 tysięcy na miesiąc, w tej naszej biednej i zadłużonej gminie (a może nie zadłużonej?) Sądzę że takich argumentów nie będzie. Trzeba się skoncentrować na tym żeby przekonywać że autor tego blogu działa z jakiś niskich pobudek. Jakoś się trzeba bronić. Tylko że ta polemika to pośrednio z prokuratorem .

    OdpowiedzUsuń
  19. ~życzę zdrowia15 lutego 2009 11:50

    Ci, którzy zostali wyproszeni nie byli w mojej ocenie przeciwko Jeziorowi i nie popierali działań burmistrza. Byli przeciwko dyktaturze Jeziora w tym stowarzyszeniu. A że stowarzyszenie się sypie to się nie dziwię, bo od samego początku było chore w swych założeniach. Pan Jezior nie toleruje polemiki, nawet tej konstruktywnej i obiektywnej. Nie toleruje również komentarzy, które są dla Niego niewygodne i je usuwa. Ot i cała prawda na ten temat. A poza tym nie zaprzeczam przecież, że gmina jest źle żądzona, że jest zadłużona i że jest to ewidentna wina burmistrza, który za to odpowiada. Odpowiada również za to, że ma takiego sekretarza i takich nieudolnych urzędników. Oczekuję jedynie od Pana Jeziora, że nie będzie usuwał moich komentarzy, czy to zbyt duże oczekiwania wzgledem kogoś kto ma tak duże aspiracje?

    OdpowiedzUsuń
  20. Szanowni czytelnicy szczególnie Ci komentujący na tym blogu. Po przeczytaniu komentarzy śpieszę odpowiedzieć na kilka uwag pod moim adresem. Tak przyznaję rację, że stowarzyszenie powstawało w bardzo dużych bólach było to w 2005r. kiedy jeszcze nikt nie sądził, że tak bardzo przeciwstawię się Burmistrzowi (Ponieważ byłem bardzo blisko tej osoby, popierałem Go w wyborach 2002r.) Na pierwszym zebraniu założycielskim było bardzo dużo znamienitych mieszkańców Ryglic był również Burmistrz Ryglic ale jak się dowiedział, że jednym z celów stowarzyszenia jest zmiana wizerunku naszego miasta( przebudowa rynku, wiele prac modernizacyjnych w celu poprawy wyglądu) odebrał to jako krytykę i poradził nam założyć "kółko różańcowe" (nigdy Mu tego nie zapomnę) - w tym momencie nasze drogi z Burmistrzem się rozeszły. Odbyło się jeszcze kilka spotkań na które przychodzili mieszkańcy w tym przeciwnicy Burmistrza którzy nie mieli pojęcia o tym, że ja od tej osoby się już dystansuję. Stwarzano wielkie problemy z zapisami w statucie odsuwano w czasie jego przyjęcie i zorganizowanie zarządu. Po wielu perturbacjach doprowadziliśmy z grupą mieszkańców do założenia tego stowarzyszenia niestety było ono od początku pod kreską Burmistrza oraz kilku mieszkańców, którzy byli przeciwni mojej osobie. Stowarzyszenie liczy ponad 40 osób organizuje corocznie spotkania opłatkowe oraz inne( pieczenie kiełbaski), napisano kilka projektów o dotacje w tym jeden zakończony pozytywnie. Teraz komunikat do tych wszystkich, którym się nie podobam na stanowisku Prezesa. Zarząd stowarzyszenia powoływany jest w wyborach demokratycznych raz na 4 lata najbliższe wybory odbędą się w przyszłym roku co za problem wybrać inny zarząd i Prezesa. Fakt że jestem założycielem ale takich osób jest 23. Byłem przez dwie kadencje Prezesem OSP Ryglice teraz jest inna osoba i straż nadal działa tak zapewne będzie i ze stowarzyszeniem, które jest mieszkańców, a nie moim. Nie jestem przyspawany do stołka i nie będę tego bronił jak niepodległości. Na pewno stowarzyszenie doprowadziło do większej aktywności wśród mieszkańców dowodem na to jest Koło Pań z Ryglic, które prężnie działa choć nie ma tak zwanej osobowości prawnej i nie może występować o środki zewnętrzne. Jest grupa Pań, która chce się spotykać i chwała im za to bo to też ożywi naszą miejscowość. O przytykach odnośnie ośnieżania koło mojej posesji nie będę nawet pisał bo to śmiech na sali tak zwana "obrona Częstochowy" aby odwrócić uwagę od innych istotniejszych spraw w tym zasypanego rynku. Ci co szli w niedzielę do kościoła wyrazili już swoje zdanie. Teraz do tych którzy uważają, że kasuje ich komentarze bezpodstawnie. Tak kasowane są komentarze zawierające słowa wulgarne i w sposób drastyczny opisujące innych.

    OdpowiedzUsuń
  21. ~stowarzyszenie16 lutego 2009 01:34

    Nasze kiełbaski przegoniły już ich kiełbaski!!!!!!!Ale cała reszta leży.

    OdpowiedzUsuń
  22. ~stały obserwator blogu16 lutego 2009 02:25

    No Proszę Pana ,proszę Pana jak na taką miejscowośc az 40 członków to faktyczny sukces ,sukces sukces !!!!!! a do tego spotkania opłatkowe.BRAWO jest się czym pochwalić.To jednak chyba prawda ,że Pan jest pajacykiem a sznurek ma pewna zawiedziona Pani.... po co Pan się tak dał omotać ,czym sie Pan sugerował i na co liczył.Koło Pań działa ale to przecię zupełnie inna organizacja współpracująca z Burmistrzem.Zresztą co to za Stowarzyszenie ,którego celem jest niszczenie władzy lokalnej ..paranoja .....obudż sie Pan bo któregoś dnia obudzisz sie z reka w nocniku i będzie Ci żal tych zmarnowanych dni , nadziei i przyjażni.Przecież z Ciebie równy gość a tak sie dałeś zniewolić a może to zachwyt albo coś więcej .....

    OdpowiedzUsuń
  23. Panie stały obserwatorze -marzy się władza bez kontroli . A w kontekście tego co mówi prokurator pisanie takich tekstów to kpina . Dobrze że ktoś pilnuje tych publicznych pieniędzy bo u nas zdaje się zrobił się prywatny folwark . Strasznie boli fakt że informacja o tym jak panowie szlachta z gminy sobie poczynają jest upubliczniana oj boli bardzo . A to czy w stowarzyszeniu jest 4 członków czy 400 to dla mnie nie ma żadnego znaczenia. Trzeba podstawowe rzeczy naprawiać na początku.

    OdpowiedzUsuń
  24. Wam w urzędzie to naprawdę się nudzi, nie macie co robić tylko pisać bezsensowne komentarze. Pan Jezior powinien napisać do onetu żeby zbanowali adres IP Urzędu Miejskiego w Ryglicach.

    OdpowiedzUsuń
  25. Liczba członków świadczy o tym, że nie jest to żadna partia polityczna, a również jakaś siła, której może obawiać się Burmistrz, dajcie sobie już z tym spokój. Jezior jest samą w sobie osobowością i za działania swoje chyba bierze odpowiedzialność. Z tego co wiem to nie robi tego pod płaszczykiem stowarzyszenia i nim się również nie zasłania. Boli niektórych, że na tym blogu obnażana jest praca urzędu i ludzie dowiadują się więcej niż by chciał Burmistrz, ale to tylko na korzyść naszą czyli mieszkańców. Władza jest przez nas wybrana, pracuje dla nas i za nasze poniekąd pieniądze to ludzie chcą wiedzieć dokładnie co się dzieje. Nie dowiedzą się tego z lokalnej gazety bo tam cenzura. Jakby Jezior pisał coś co nie ma miejsca to można założyć stronę i informować mieszkańców o tym ale nie w stylu Sekretarza Gutkowskiego bo to jeszcze gorzej dla nich.

    OdpowiedzUsuń
  26. ~Artur Kalański16 lutego 2009 07:25

    Szanowni Państwo. Nie wdaję się szczegółowo w polemikę ws termo modernizacji szkoły w Lubczy bo nie znam bliżej tematu. Nie wiem czy akurat warto kruszyć kopie o grubość styropianu bo w dzisiejszych czasach jego grubość nie decyduje o przydatności. Ważniejszy tu jest moim zdaniem jego - współczynnik przenikliwości / przepuszczalności /ciepła. Grubość kożucha nie gwarantuje jeszcze że np; nie przemarzniemy na tęgim mrozie. Nieprawidłowości skoro powstały to trzeba je możliwie szybko wyjaśnić i jak ktoś zasłużył na tęgie lanie to trzeba mu je spuścić. Jeśli to robiła firma z terenu Gminy to tym bardziej, bo okradanie swoich sąsiadów jest jedną z najohydniejszych rzeczy. Moją uwagę zwraca fakt że władze Gminy w ostatnich latach tak wiele dobrego zrobiły w temacie termo modernizacji budynków szkolnych. Wiem, że zaraz powiecie, że jestem pupilkiem czy jakimś tam kolesiem burmistrza - co nie jest oczywiście prawdą - ale skoro mam się kierować zasadą "Bogu co boskie - cesarzowi co cesarskie", to nie ulega wątpliwości, że Burmistrzowi, jego urzędnikom no i Radzie Miasta i Gminy należą się szczere gratulacje. Nie będę przekonywał Was do tego co znaczy mieć budynek szczelny bo wielu z Was wydaje sporo kasy na ogrzewanie swoich domów i czuje to na własnej skórze i kieszeni. Budynki szkolne stały się nie tylko cieplejsze ale zyskały na estetyce i należą do grupy najładniejszych budynków w Gminie. Bądźcie z tego dumni wszyscy. Dziwi mnie trochę postawa dyrektorów tych szkół ze nie potrafią sprzedać Waszych starań tzn; Radnych i Burmistrza tak we własnym środowisku gminnym jak i poza Gminą. O szkoły dbajcie nawet kosztem zaciągania kredytów. A propos kredytów to z prawdziwa troską podchodzicie do tego zagadnienia i słusznie. Pochwalam takie postawy, bo w końcu to Wy będziecie spłacać te kredyty w ich znaczącej części. Ale nie demonizujmy zagrożeń których być może nie ma. Kredyty mogą być groźne jeśli ich poziom sięga 45 procent wartości mienia Gminnego. Oczywiście że może ktoś ze mną się nie zgadzać bo spotkał się z inną opinią ale zaręczam, że wiedza którą w tym zakresie posiadam nie jest "z magla". Proszę mi wierzyć że zadłużenie większości małych austriackich czy holenderskich miasteczek jest w granicach 26 - 78 proc. i nikt z tego powodu tam Burmistrza za to nie wyrzuca. oczywiście jest ważne na co są zaciągnięte te kredyty i na jakich warunkach. Dużo można byłoby jeszcze o tym pisać ale nie wiem czy Pan Andrzej dzięki któremu mam z Państwem przyjemność komunikowania się, nie straci do moich tekstów cierpliwości. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  27. Zapewne Pan przeoczył poprzedni wpis o tym co RDN podaje jak by Pan był uprzejmy coś od siebie dodać , bo nie wiemy my ciemnogrodzianie co o tym myśleć :) A ciekawi jesteśmy Pana światłej argumentacji .

    OdpowiedzUsuń
  28. Przecie my się wpisujemy z ruskich serwerów proxy to se może pisać do samego prezesa Waltera z WSI

    OdpowiedzUsuń
  29. Nie zgadzam sie z Kalańskim ze grobość styropianu nie ma znaczania. Otóż ma i to duże zarówno jak i przenikalność cieplna. Na szkole w Lubczu jeśli jest cieńsza warstwa styripianu a zafaktórowana gróbsza to poprostu ktos ukradl te pieniadze z różnicy. Styropian liczy sie metrach sześciennych a nie kwadratowych i dlatego tutaj ma to duże znaczenie. Teraz mam pytanie: gdzie był kierownik budowy, inspektor nadzoru, oraz wykonawca ? i to oni powinni za to odpowiedziec. Nalezlo by też sprawdzić siatke elewacyjną i kleje. Wystarczy zrobic ekspertyze wycinka i juz bedzie wszystko wiadomo. Obawiam sie, ze jak ze wszystkim w naszej gminie tutaj tez bedzie przekret.

    OdpowiedzUsuń
  30. Zgadzam się absolutnie z przedmówcą. A niżej pan Jezior pisze, że kasuje obraźliwe komentarze, nie prawda! Napisałam 3 komentarze z czego 2 zostały usunięte, była to wg mnie konstruktywna ocena i nie obrażałam w nich nikogo, nie użyłam też wulgaryzmu. Takich usuniętych komentarzy jest więcej. A jeżeli chodzi o stowarzyszenie, to nie robi ono prawie nic, ludzie chcą się z niego wypisać, z 1. spotkania rzeczywiście prezes wyprosił niektóre osoby. A koło pań współpracuje z urzędem gminy i absolutnie nie ma nic wspólnego z p. Jeziorem. Pan ten ludzi podpisywać się pod czyjąś pracą. A ze stołka prezesa musi się wycofać bo ludzie mają go dość i żeby stowarzyszenie przetrwało musi zmienić prezesa - ot i cała filozofia, Domyślam się, ze i tak zastąpi go osoba która będzie przez niego sterowana, ale to już inna historia... Faktem jest, że psuje pan wszystko za co się pan weźmie, a równocześnie podpina się pan pod czyjeś zasługi.

    OdpowiedzUsuń
  31. ja bym o tych "czyichś zasługach " poczytał . a tępienie prywaty w gminie to przecież w interesie wszystkich, (no prawie wszystkich) mieszkańców.

    OdpowiedzUsuń
  32. Gutkowski to wazeliniarz wchodzi do d... wszystkim , a najbardziej odczul to Burmistrz.

    OdpowiedzUsuń