piątek, 1 czerwca 2012

Zmiany w GS Ryglice

W ostatnich dniach odbyło się Walne Zebranie Członków Gminnej Spółdzielni"Samopomoc Chłopska" w Ryglicach podczas, którego rezygnację z funkcji Prezesa GS złożyła Pani Maria Urbańczyk. Zebranie Walne wybrało nową radę nadzorczą, a nowa rada powołała na funkcję Prezesa GS Ryglice Pana Tomasz Burzę z Zalasowej.
Pan Burza obecnie jest radnym rady powiatu tarnowskiego z ramienia Platformy Obywatelskiej, był radnym rady Miejskiej w Ryglicach, pracował też w ryglickim banku.
Razem z Panią Prezes odeszło z GS też kilku pracowników.
Słyszy się też o niezbyt dobrej kondycji finansowej GS.
GS Ryglice zarządza kilkoma budynkami na terenie Ryglic, Jonin oraz Kowalowej, w której prowadzona jest działalność handlowa(głównie wynajem pomieszczeń). Funkcjonuje też piekarnia słynąca z dobrego ryglickiego chleba.
Co czeka "Nasz GS", czy zagłada i wyprzedaż majątku czy rozwój dowiemy się wkrótce.

3 komentarze:

  1. SprostowanieW dniu dzisiejszym zadzwoniła do mnie była prezes GS z interwencją o sprostowanie informacji o sytuacji finansowej GS Ryglice.Według Pani Urbańczykowej informacja o złej kondycji finansowej GS jest nieprawdziwa.

    OdpowiedzUsuń
  2. .Szanowna Pani Prezes.Dziwi mnie fakt w jaki sposób Pani reaguje na moją informacje dla mieszkańców o zmianach w kluczowej firmie w Ryglicach. Wszak duża liczba naszych mieszkańców lub ich krewnych związana była przez lata z GS Ryglice. Niemalże z każdego domu ktoś był członkiem spółdzielni, lecz niestety działania rynku( w tym w pewnym okresie dość duże podniesienie przez zarząd spółdzielni udziałów na które nie wszystkich było stać w tym i mojej rodziny) spowodowało, że wielu zrezygnowało z członkostwa co wcale nie oznacza, że sprawa spółdzielni ich nie interesuje.Sprzedaż majątku GS na przestrzeni lat jest negatywnie komentowana właśnie przez "dziadków" i twórców majątku GS nic na to nie poradzę. Prawdą jest że "nasza spółdzielnia" to właśnie spółdzielnia , a nie prywatna firma kilku osób.Prawdą też jest, że to jeden z ostatnich bastionów spółdzielczych w naszej okolicy i w trosce o ten bastion zadałem pytanie w moim artykule na końcu.Mniemam, że zna Pani prawo spółdzielcze i żaden radny nie będący członkiem spółdzielni nie może decydować o tym co się dzieje w GS. Pyta mnie Pani co zrobiłem dla GS, a czy zwracała się Pani do mnie w jakiejś sprawie? Jak mogę wybiegać poza prawo nie jestem członkiem GS.Nie dziwi mnie dalsza część Pani komentarza. Wszak przypomnę że startowała Pani do rady miejskiej z komitetu wyborczego, który przegrał wybory, a z którego to w poprzedniej radzie miejskiej radnym był obecnie nowo wybrany Prezes GS Pan Burza. Nie dziwią zatem słowa krytyki osoby będącej cały czas w opozycji do obecnej władzy. Informacje przez Panią wskazane na pewno zostaną wykorzystane do tego aby działać jak najlepiej dla dobra ogółu mieszkańców.

    OdpowiedzUsuń
  3. PS.Zapraszam Panią na ścieżkę zdrowia świeże powietrze jeszcze nikomu nie zaszkodziło, wszak to dla wszystkich mieszkańców nie tylko dla radnych.. Rozmowa w cztery oczy w przerwie treningu też więcej wnosi .

    OdpowiedzUsuń