poniedziałek, 19 kwietnia 2010

Lekcja patriotyzmu- czy musieliśmy ją odrobić?

Zakończyłasię żałoba narodowa chociaż wciąż odbywają się pochówki osób tragiczniezmarłych, niektórzy nawet nie zostali jeszcze przywiezieni do swojegoukochanego kraju.

Ostatniekilkanaście dni to jedna wielka lekcja patriotyzmu dla nas wszystkich dla Polaków.

Mediaprześcigają się w wyjaśnianiu tego "ewenementu narodowego" to jestjedności jaką my jako naród potrafimy stworzyć w chwili tragedii narodowych.

Padająteż słowa zdziwienia dlaczego naród, który potrafi tak się jednoczyć w chwilachzagrożenia jest taki podzielony i skacze sobie niemal do gardła w walcepolitycznej.

Niejestem politologiem ale wiem jedno podzieliła nas kasa. Tak podzieliły naspieniądze, zazdrość, zawiść, cwaniactwo, oszukiwanie innych. Poróżnił nassposób podziału pieniędzy pomiędzy obywateli oraz wywyższanie się ponad innych.

Żyjemydniem dzisiejszym i jutrzejszym - wczoraj jest nie ważne, czas przeszłysię już nie liczy bo w czasie przeszłym nie można już zarobić. Taka wwiększości jest Polska ostatniego 20-lecia. Zachłysnęliśmy się wolnością,zapomnieliśmy o ideałach "Solidarności", zapomnieliśmy o tym, żewalka w PRL-u była nie tylko walką o wolną Polskę, ale także o sprawiedliwypodział dóbr społecznych.

Coz tego mamy?

Budowanyjest w Polsce krwiożerczy kapitalizm.

Czyo to chodziło ludziom solidarności?

Czyjest to dobre dla społeczeństwa?

Mówiąnam, że nie ma innej drogi bo socjalizm już przerabialiśmy zapominając o tym,że w tym czasie nie byliśmy państwem suwerennym tylko satelitarnym ZSRR iwiększość tego co została wyprodukowana szła do wspólnej kasy, kasy w Moskwie.

Terazmajątek narodowy jest wyprzedawany( w większości już roztrwoniony)w myśl, żeprywatne jest lepiej zarządzane lepiej pilnowane.
Czy to nie oznacza, że tak naprawdę to nie mamy dobrych gospodarzy, którzy wimieniu narodu potrafiliby gospodarować naszym wspólnym dobrem.
Czy to nie oznacza, że większość polityków myśli tak - na państwowym urzędzieto my mało zarobimy sprzedajmy więc i zyski z tego będą leciały do naszejkieszeni i kieszeni kolesiów, a jakieś tam podatki zapłacimy do kasy państważeby się odczepili?
Czy ci co dorwali się do kasy państwowej nie pozwalają sobie na zbyt dużorównież w dawaniu sobie wysokich pensji w stosunku do pozostałegospołeczeństwa?

Czyto czasem nie oznacza, że część polityków i rządzących nie jest patriotami lubwyznają patriotyzm finansowy?

Rozumiem,że bez pieniędzy nie można żyć.
Dążenie do posiadania( więcej i więcej od drugiego) jest to jedna z przywarludzkości.  Prowadzi to do walki o coraz to większe dobra, ale to równieżprowadzi do wojen.
Wiem, że dążenie do posiadania ma również swoje dobre strony. Powoduje rozwójludzkości i wymyślanie coraz to nowszych technologii( na ironię wojnypowodowały powstawanie coraz to lepszych technologii) - tak było od zaraniaświata. 

Czynie można tego robić w inny sposób bez wyzysku człowieka, bez oszustw, bezkłamstw?

Czywyciągamy wnioski?

Dlaczegozapominamy o przeszłości?
Patrząc w przyszłość bez obracania się za siebie robimy sobie  krzywdę bonie bazujemy na doświadczeniu innych nie wyciągamy wniosków z tego co już było,powtarzamy nie potrzebnie błędy, a na błędach trzeba się uczyć.
Już dawno wielcy tego świata to rozumieli.
Rozumiał to również tragicznie zmarły Prezydent Lech Kaczyński

Dlaczegou nas to tak trudno zrozumieć?

Piszącu nas mam na myśli również naszą gminę. 
U nas również pamięć o tym co było odsunięto na dalszy plan, ale teraz to sięjuż zmienia.

Problempamięci doskonale obrazuje  pozytywista Adam Asnyk w swoim wierszu „DoMłodych” cyt :

...Każda epoka ma swe własne cele
I zapomina o wczorajszych snach...
Nieście więc wiedzy pochodnię na czele
I nowy udział bierzcie w wieków dziele,
Przyszłości podnoście gmach!

Ale nie depczcie przeszłości ołtarzy,
Choć macie sami doskonalsze wznieść;
Na nich się jeszcze święty ogień żarzy,
I miłość ludzka stoi tam na straży,
I wy winniście im cześć!...

Poetapokazuje, że należy nieustannie poznawać nasz tajemniczy świat, szukając nowychcelów i przyczyniając się do rozwoju cywilizacji. Nie wolno nam jednak zapomniećo naszych przodkach, o ich wysiłku już wcześniej włożonym w tworzenie tejkultury w budowanie świata, świata lepszego bez wojen i niepotrzebniezadawanego bólu.

Należypostawić sobie pytanie, kto dziś miałby być nośnikiem tradycji naszychprzodków? Rodzina? Szkoła? Kościół?

Pewniewszyscy po kolei. Wyhamujmy bo życie jest krótkie i kruche. Uczmy młodychhistorii Polski, uczmy ich historii lokalnej, rozmawiajmy z młodymi. 

Pokolenieludzi młodych- pokolenie początku internetu zamyka się w sobie i umie patrzećtylko w ekran monitora. Czy tam nauczą się patriotyzmu? 

Wyłączciejednak na chwilę monitor i pogrążcie się w zadumie nad swoimi przodkami.

Coo nich wiecie? Kim byli? Skąd pochodzili? Jakie mieli marzenia? Do czegodążyli? Co wam przekazali?

 „Ojczyzna to ziemia i groby. Narody, tracąc pamięć,tracą życie.”

 

 

60 komentarzy:

  1. ~Liberał z Jonin19 kwietnia 2010 04:55

    Szkoda tylko, że nasi współcześni patrioci pokazują jacy są patriotyczni za pieniądze podatników. Mi żona pozwala być patriotą pod warunkiem, że w portfelu ma kartę płatnicza a stan konta pozwala na godny wikt, opierunek i urlop w Alpach na który właśnie się wybieram

    OdpowiedzUsuń
  2. Pokażmy swój patriotyzm lokalny i zagłosujmy na nasze miasto Ryglice w konkursie "Trzy Korony Małopolski"http://malopolska.naszemiasto.pl/artykul/380016,trzy-korony-malopolski,galeria,id,t,tm.html

    OdpowiedzUsuń
  3. To ci manifest "ideowy" liberała -"pełny bęben" ponad wszystko. Proszę jeszcze jeśli można uszczegółowić ten godny wikt -co pan raczy spożywać . Mniemam że jakieś wykwintne dania ,owoce morza itp i trunki zapewne przednie. Również z niecierpliwością czekam na relację z wyjazdu w Alpy.

    OdpowiedzUsuń
  4. Jeśli chodzi o świadomość historyczną ma Pan wiele racji. Aby zasadniczo coś w naszym kraju się zmieniło należałoby zacząć od przywracania poszczególnym słowom ich pierwotnego znaczenia. Narzeka Pan na kapitalizm nazywając go krwiożerczym Otóż drogi Panie kapitalizm w powojennej Polsce nigdy nie powstał. Ruch Solidarności został przehandlowany przez jego przywódców. Przy wódce i przekąsce w "MAGDALENCE". Jest całkiem spora część społeczeństwa zupełnie nie potrafiąca podejmować samodzielnych decyzji i ludzie ci głosują w wyborach tak jak większość bo nikt nie lubi należeć do tych "przegranych' Dlatego tak łatwo naszym społeczeństwem manipulować. Bardzo ważne są też prawda i pamięć dlatego mam nadzieję że społeczeństwo nie zapomni że na uroczystościach pogrzebowych nie było kierownictwa UE, NATO , Sarkozy-ego jakoś szczególnie tych euro durni ( jak nie nazwać durniem kogoś kto jest w stanie uchwalić że ślimak to ryba) mi nie brakowało, ale zawiodłem się natomiast że nie dotarł żaden wysłannik Watykanu, a przylot z Rzymu był możliwy co udowodnił prezydent Gruzji i to też zapamiętam.

    OdpowiedzUsuń
  5. Czyli jak za króla Sasa... To dzięki takim mendom Polska utraciła niepodległość na kilkaset lat. Otrunkach niech liberał nie pisze bo widać że to palikotówka.

    OdpowiedzUsuń
  6. ~Liberał z Jonin19 kwietnia 2010 07:28

    faktycznie przez takich mendów jak ja co płace podatki mamy 40-letnich zdrowych jak byk rencistów i młodych emerytów. No ale co się nie robi dla socjalizmu i patriotyzmu. Wiosna przyszła więc należy się cieszyć a nie narzekać. Pozdrawiam.PSŻycze wszystkim udanych wpisów z obrażającymi mnie epitetami. Najbardziej obraźliwe będę nagradzał stosownym komentarzem i ...pozdrowieniem. Blog MUSI się rozwijać a zauważyłem, że jakby ostatnio rozmachu nabrał

    OdpowiedzUsuń
  7. ~Liberał z Jonin19 kwietnia 2010 08:06

    I o to właśnie chodzi - "pełny bęben" jest podstawą aby stać się prawdziwym patriotą - żona do fryzjera. córa do galerii handlowej ja po super sprzęt turystyczny i wtedy z nudów można poczuć się patriotą i zacząć zwiedzać Wawele, Zamki Królewskie, pomniki czy iść na patriotyczny koncert wydając 500,- zł za bilet. A jak się nie ma szczęścia i się nie zarabia to zostaje pogarda dla bogatych i socjalne zasiłki z podatków płaconych przez tych co ZARABIAJĄ. Ja kiedyś byłem biedny ale nie zazdrościłem bogatym tylko zacząłem z nimi konkurować. I teraz z satysfakcją przyjeżdżam do Ryglic aby pomóc rodzinie i wypić wódkę z sąsiadami i przyjaciółmi. I szkoda mi tylko starszych spracowanych ludzi, którzy dostaną 800 zł renty mimo, że na roli całe życie harowali. A rentę mają małą bo przecież ZUS i KRUS utrzymać musi setki tysięcy 40-50 letnich zdrowych jak byk rencistów i emerytów powstałych w wyniku socjalistycznych przywilejów i tzw załatwień. Ale idzie wiosna więc pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  8. ~Liberał z Jonin19 kwietnia 2010 08:13

    Z wielką przyjemnością oddam swój głos.........I o to właśnie chodzi aby takie blogi wykorzystywać do promocji Ryglic a nie obrażania Liberałów z Jonin. Służę do pomocy w takich akcjach i czekam na nowe propozycje.PSChciałbym przestać być anonimowy na tym blogu ale z uwagi na moje społeczno-polityczne poglady boję się że moja rodzina miałaby przykrości. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  9. ~Liberał z Jonin19 kwietnia 2010 08:17

    Wszyscy narzekamy na kapitalizm ale patrząc jak do tego krwiożerczego kapitalizmowi się garniemy (wide emigracja do W Brytanii) należy wnioskować, że to nie najgorszy ustrój

    OdpowiedzUsuń
  10. ~Liberał z Jonin19 kwietnia 2010 08:21

    Niestety taka strona nie istnieje i sprawa się rypła

    OdpowiedzUsuń
  11. Istnieje, tylko trzeba skopiować cały link. Mam nadzieję, że administrator tego bloga, pan Andrzej napisze na temat konkursu post i wklei aktywny adres.

    OdpowiedzUsuń
  12. Co w tym jest że każda miernota uważa że pieniąsze załatwiają wszystko Też płacę podatki i to duuuże, ale nie uważam się z tego powodu za jakiegoś nadobywatela i nie pogardzam emerytami i rencistami. Może i wyszedłeś z wiochy, ale wiocha z Ciebie nie wyszła. Zalecam nadrobienie braków w edukacji i nauczyć się odmianów.

    OdpowiedzUsuń
  13. Ty nie pisz że byłeś Ty nadal jesteś biedny i to bardzo i płytki jak Szwedka w suszę. Zazdrościsz ludziom rent i emerytur? Mamy tylu rencistów bo taki jest stan państwowej opieki medycznej. Byle co żresz i byle jak piszesz, ani w tym sensu ani logiki, miałki bełkot karzełka bez idei, wartości, skrystalizowanych poglądów , tożsamości. Udajesz kogoś kim nie jesteś. Jednym słowem pustak.

    OdpowiedzUsuń
  14. Wytłumacz mu dużymi inaczej nie zrozumie toto ma dwa zwoje mózgowe więcej od koguta i tylko dlatego w ziemi nie grzebie i nie pieje o brzasku.

    OdpowiedzUsuń
  15. Wszyscy piszą o narodowym zjednoczeniu w chwili tragedii i o tym, że tylko takie momenty nas jednoczą. Z drugiej zaś strony zadają pytanie co w naszym kraju się zmieni po tych wydarzeniach. Ja zadam inne pytanie, co zmieni się w nas? Co zmieni się we mnie? Co zmieni się w Tobie drogi internauto komentujący tego bloga? Co zmieni się w Tobie internauto piszący tego bloga? Co jeszcze musi się stać byśmy zaprzestali obrzucać się błotem nawzajem? Czy potrzeba nam i czy jest możliwa jeszcze większa tragedia narodowa? Pozostańmy w tej atmosferze solidarności narodowej, zacznijmy od siebie, starajmy się zmieniać by poprzez to zbudować silny węzeł jedności narodowej, który stanowić będzie pomnik zgody zbudowany w hołdzie poległym na służbie. Niech ich śmierć, śmierć ludzi różnych opcji politycznych ale poległych razem będzie dal nas przesłaniem i nauką, że nie tylko w chwili śmierci powinniśmy być razem.

    OdpowiedzUsuń
  16. Prywaty w samorządach Pan nie piętnuje ? Znamienne , jeszcze by się jakieś skojarzenia mogły pojawić:) A przecież to też z podatków .

    OdpowiedzUsuń
  17. Pięknie napisane komentatorze. Po pierwszym szoku z powodu tragedii wstąpiła w nas nadzieja, że ta tragiczna śmierć nie pójdzie na marne. Że doprowadzi do zjednoczenia narodu. Myśleliśmy, że wyzwoli w nas życzliwość wobec siebie, że ograniczy często niepotrzebne i nieuzasadnione słowa krytyki, zawiści, agresji.Przecież nawet różniąc się poglądami politycznymi, czy przynależnością do danej partii, przy odpowiednim poziomie kultury i dobrej woli można ze sobą konstruktywnie dyskutować, nie obrzucając się błotem i wymyślnymi inwektywami. Czas się zatrzymać na chwilę, pomyśleć i na początek zrewidować choćby swoje słownictwo używane w dyskusjach na blogach, czy w innych miejscach w sieci.

    OdpowiedzUsuń
  18. ~Liberał z Jonin19 kwietnia 2010 15:16

    ja nie narzekam na biedę wręcz przeciwnie - uważam się za szczęśliwego i nie biednego człowieka ... pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  19. ~Liberał z Jonin19 kwietnia 2010 15:25

    Uważam to za błąd ...jeśli się płaci duże podatki to należy się zainteresować na co one idą. Wg mnie za dużo podatków idzie na utrzymanie związków zawodowych., wczesnych emerytów i zdrowych jak rydz rencistów . Jeśli nie jesteś związkowcem, wczesnym emerytem czy zdrowym rencistą to powinieneś to zrozumieć - pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  20. ~Liberał z Joninj19 kwietnia 2010 15:28

    Jak to miło poczytać geniusza!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    OdpowiedzUsuń
  21. zjednoczyć się można wokół jakiś idei . Ja to ma być to co tu liberał głosi to dziękuję . Obowiązkiem jest zabrać głos gdy ktoś pisze o patriotyzmie z nudów . To nie inwektywy lecz deklarowana pogarda . Łatwiej strawna ?

    OdpowiedzUsuń
  22. O tuż to. Liberał mówi ze patriotyzm jest najpełnieszy gdy jest "pełny bęben" Czy mógłby Liberał rozwinąć temat i powiedzieć co w przypadku gdy z jakichś powodów zostanie ograniczy dostęp do dóbr i "bęben" zacznie stawać się pusty. Jak wówczas realizować patriotyzm? Pytam bo mnie zaciekawiło tak pojmowanie patriotyzmu. Naprawdę.

    OdpowiedzUsuń
  23. ~Liberał z Jonin20 kwietnia 2010 02:04

    pieniądze należy zarabiać na wszystkim i wszedzie. Należy tylko pamiętać aby nie było to przestępstwo lub przestępstwo skarbowe. Mnie nie przeszkadzałoby nawet sprzedawanie playboya czy innych erotyków na odpuście pod kościołem. Parafianie by wołali o pomstę do nieba ale by KUPOWALI bo nawet wśród wierzących jest na to POPYT. A kramarz żyje z handlu legalnym towarem i g....go obchodzi moralność.Pozdrawiam z Grazu

    OdpowiedzUsuń
  24. Każdy mierzy ludzi własną miarą. Używając Twojej retoryki- jeśli są renciści zdrowi jak rydz to u kogoś te świadczenia musieli sobie "załatwić". U kogo? U liberałów i sympatyzujących z nimi skorumpowanymi urzędnikami. Rzeczywiście moich podatków za dużo kradną liberałowie, a raczej ci którzy nazywają siebie liberałami a w rzeczywistości nie mają bladego pojęcia czym on jest. Skoro uważasz się za zamożnego i liberała to musisz być złodziejem lub urzędnikiem co na jedno wychodzi (używając Twojej retoryki oczywiście)

    OdpowiedzUsuń
  25. To co napisałeś świadczy że urodziłeś się niewolnikiem i takim zdechniesz. Wracaj zdrów, a obiecuję że tak Cię kopnę w d... że ścianę w piekle osrasz. Przy okazji bebech Ci się opróżni.

    OdpowiedzUsuń
  26. Bardzo ciekawy pogląd "liberała". Znamy takie gnody pozbawione wszelkich norm etyczno-moralnych które za pieniądze zrobią wszystko. Donosili do gestapo i sb na swoich sąsiadów, kumpli, a nawet rodziców. Myślę że ten śmieć byłby w stanie siostrę lub własne dziecko do burdelu sprzedać byle gar był pełny.

    OdpowiedzUsuń
  27. Bardzo ciekawy pogląd "liberała". Znamy takie gnody pozbawione wszelkich norm etyczno-moralnych które za pieniądze zrobią wszystko. Donosili do gestapo i sb na swoich sąsiadów, kumpli, a nawet rodziców. Myślę że ten śmieć byłby w stanie siostrę lub własne dziecko do burdelu sprzedać byle gar był pełny.

    OdpowiedzUsuń
  28. Ludzie przestańcie odpisywać liberałowi na jego komentarze, wówczas gościu nie będzie się wymądrzał. Jest to gość podstawiony aby odwrócić naszą uwagę od istotnych spraw w naszej gminie. Trzeba Go olać i nie zwracać uwagi co pisze.

    OdpowiedzUsuń
  29. ~Liberał z Jonin20 kwietnia 2010 05:06

    Można i tak. Jak ktoś ma inne zdanie to należy się mu wp....Jakieś geny po rzezi galicyjskiej pozostały. Na szczęście jak zdechnę to będzie miał mnie kto opłakiwać i pamiętać o mnie.Choć o 2.00 wychodzimy w góry i mam nadzieję, że twoje życzenia się szybko nie spełnią. A Tobie szczerze życzę zdrowia i sto lat życia.

    OdpowiedzUsuń
  30. ~Liberał z Jonin20 kwietnia 2010 05:20

    Tu się człowieku mylisz - rodzina to najświętsza rzecz i raczej odwrotnie - siebie bym sprzedał aby siostrę czy dziecko nie spotkało nieszczęście. A donoszenie do gestapo czy SB było takim samym szmaciarstwem jak obecnie donoszenie w sprawach społeczno-obyczajowych do księdza, ZUS-u,Policji, Skarbówki czy zakładu pracy na np sąsiada z którym wódkę się pije ale się go nie lubi bo se Mercedesa kupił a ja tylko cinkusiem jeżdżę.. A takie kablowanie to niestety normalność w naszym katolickim kraju. PSKto to jest gnod bo w wikipedii nie ma takiego hasła a chciałbym wiedzieć kim to ja mam niby być..........?Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  31. ~Liberał z Jonin20 kwietnia 2010 05:30

    Dlaczego niby ludzie mieli by mi nie odpisywać. Oprócz obrażania mnie jest też w komentarzach na moje wpisy wiele argumentów merytorycznych które są dla mnie pouczające i za które dziękuję. Blogi na których wychwala się jednych a olewa tych o innych poglądach są bezsensowne. Więc tylko dziękować należy panu Andrzejowi, że ,mnie nie cenzuruje mimo, że raczej poglądy mamy odmienne - pozdrawiam wszystkich blogowiczów

    OdpowiedzUsuń
  32. Pan pisał że ma kolegów w naszej gminie. Pewnie tych dwóch z urzędu gminy ?.

    OdpowiedzUsuń
  33. W jednym z postów twierdzisz że dla zarobienia paru groszy moralność trza mieć w d.. Napisz przeto meblu stajenny jaka jest definicja świętości w Twoim rozumieniu żeby rodzinka wiedziała na czym stoi. Może jak już nie da Ci się kraść to wystawisz ich na allegro wszak wg lumpenliberałów wszystko jest na sprzedaż byle kupiec się znalazł. Gdybyś czegoś w wikipedii nie znalazł to chętnie wytłumaczę, ale wiesz to musi kosztować myślę że taki rasowy liberał i światowiec to rozumie.

    OdpowiedzUsuń
  34. Liberale mówisz ze patriotyzm jest najpełnieszy gdy jest "pełny bęben" Czy mógłbyś Liberale rozwinąć temat i powiedzieć co w przypadku gdy z jakichś powodów zostanie ograniczy dostęp do dóbr i "bęben" zacznie stawać się pusty. Jak wówczas realizować patriotyzm? Pytam bo mnie zaciekawiło tak pojmowanie patriotyzmu. Naprawdę. Pytam już drugi raz. Jeśli mi to wytłumaczysz będę skłonny uważać Twoje posty za sensowne, gdyż póki co, to co piszesz jest dla mnie słabo zrozumiałe a być może masz rację. Czekam z niecierpliwością na odpowiedź

    OdpowiedzUsuń
  35. Liberale mówisz ze patriotyzm jest najpełnieszy gdy jest "pełny bęben" Czy mógłbyś Liberale rozwinąć temat i powiedzieć co w przypadku gdy z jakichś powodów zostanie ograniczy dostęp do dóbr i "bęben" zacznie stawać się pusty. Jak wówczas realizować patriotyzm? Pytam bo mnie zaciekawiło tak pojmowanie patriotyzmu. Naprawdę. Pytam już drugi raz. Jeśli mi to wytłumaczysz będę skłonny uważać Twoje posty za sensowne, gdyż póki co, to co piszesz jest dla mnie słabo zrozumiałe a być może masz rację. Czekam z niecierpliwością na odpowiedź

    OdpowiedzUsuń
  36. Polacy są w większości patriotami. Ciężko pracują na swój kraj za granicą i tam płacąc podatki, zostawiając rodziny i ukochanego proboszcza. Ale jak się żyje w dziadostwie, to zamiast być patriotą lepiej stąd sp.. to znaczy uciekać. Słusznie zauważył ktoś wyżej, że największymi patriotami są ci co mają pełny brzuszek. Patriotyzm jest głupi, bo skąd pomysł, że kraj w którym się urodziliśmy jest najlepszy? Skąd pomysł, że religia w której się urodziliśmy jest najlepsza? Czy to nie podejrzane, że tym rodzącym wpaja się patriotyzm?Czy popieracie afgańskich patriotów mordujących naszych żołnierzy? Jako polscy patrioci powinniśmy ich popierać.

    OdpowiedzUsuń
  37. Jak czytam takie mądrości jak liberała i ten wyżej to coraz bardziej przekonuję się jaką stratą była śmierć inteligencji min w Katyniu.

    OdpowiedzUsuń
  38. odniosę się do pytania. oczywiście, że nie można popierać morderców. Ale czy ci afgańscy patrioci mordują naszych żołnierzy na terenie naszego kraju?? w ich mniemaniu zapewne to min. my wlaśnie jestemy intruzami i może nawet mordercami. może sie myle, nie wiem.

    OdpowiedzUsuń
  39. ~Liberał z Jonin21 kwietnia 2010 06:05

    Napewno nasi żołnierze uważani sa za okupantów. Tak samo było u nas przez 40 lat z ruskimi.Jednak mówienie, że jadą tam nie z własnej woli jest błędne. Jadą tam z własnej woli aby zarobić. Dopiero na miejscu rozmieją, że wykonując zawód żołnierza można zginąć. Są też tacy co jeżdżą i jeździli do Iraku Afganisatnu czy Konga wiele razy bo swój zawód po prostu lubią.

    OdpowiedzUsuń
  40. Czyżby "liberał" przepoczwarzył się w "Staniszewskiego" ? Jak czytam takie brednie to zaczynam być zwolennikiem aborcji

    OdpowiedzUsuń
  41. ~Liberał z Jonin21 kwietnia 2010 06:19

    W 100 procentach się z tym zgadzam. Zacznijmy przestrzeganie prawa od siebie, szanujmy sąsiadów nawet tych co do kościoła nie chodza i bądźmy świeci ale tak nie na pokaz ale bezinteresownie. I trochę luzu w polityce. Jak będziemy się przejmować Tuskami. Lepperami Ziobrami czy Wałęsami to możemy oszaleć. A tu wiosna przyszła i może spacerek z przyjaciółmi. Polecam

    OdpowiedzUsuń
  42. ~Liberał z Jonin21 kwietnia 2010 06:38

    Wyluzuj chłopie nie denerwuj się bo nie mam zamiaru ci być wrogiem a i mebel stajenny ze mnie żaden . Świetość to po prostu pozbywanie się wad, nie popełnianie grzechów i stawianie czoła wszelkim przeciwnościom w życiu. I nie należy robić tego na pokaz bo często zamiast świetości wychodzi nieudolność. Ja świętym nie zostanę z prostej przyczyny -przeciwnościom się nie dałem ale w Kościele rzadko bywam więc tym samym na tacę nie rzucam a to naszym polskim księżom i grzesznym parafianom się nie podoba. Ale to moja wyłącznie sprawa. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  43. ~Liberał z Jonin21 kwietnia 2010 06:48

    Z VIP-ów ryglickich znam tylko 1 radną i 3 radnych - już to gdzieś pisałem na tym blogu. Poza tym mam przerąbane bo 2 tygodnie pobytu nie wystarczy aby spotkać się ze wszystkimi przyjaciółmi i muszę niektórym się tłumaczyć. Pobyt w rodzinnej gminie jest jednak wyjątkowym ładowaniem tzw. pozytywnych akumulatorów życiowych. Szkoda tylko, że psy bezpańskie strasznie latają i strach chodzić po ścieżkach. I uwierzcie wreszcie nie jestem jakimś koniem trojańskim jakiegoś polityka. Zresztą takie funkcje mnie brzydzą.Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  44. ~Liberał z Jonin21 kwietnia 2010 07:06

    Świetny komentarz. Może dodam, że jakby zmienić definicję patriotyzmu i zamiast umiłownia OJCZYZNY używać zwrotu umiłowanie RODZINY to miałoby sens. Naszą ojczyzną jest Polska ale można też mówić Europa, diecezja tarnowska, Słowiańszczyzna, Galicja, Kaszuby, Śląsk, Wielkopolska etc etc Zakochamy się w Irlandce czy Irakijce to ojczyzną dzieci będzie Irlandia lub Irak A to już wg definicji nie jest patriotyczne mimo, że rodzinę będziemy patriotycznie kochać

    OdpowiedzUsuń
  45. ~Liberał z Jonin21 kwietnia 2010 07:10

    Ja nic nie czytałem ale podobnie jak wszyscy Polacy (oprócz chyba ciebie)od razu uzmysłowiłem sobie że to jest potworna tragedia dla kraju.

    OdpowiedzUsuń
  46. ~Liberał z Jonin21 kwietnia 2010 07:17

    A może tą urzedniczką lub urzędnikiem jest ktoś z twoich znajomych. A ten znajomy jest członkiem antyliberalnego ugrupowania. To dopiero by był super news. PSZrób se rachunek sumienia i postaraj zapisać zdarzenia kiedy dałeś lub wziąłęś korzyść majątkową. Na wszelki wypadek kup se grubszy zeszyt.

    OdpowiedzUsuń
  47. Co to znaczy sprawiedliwy podział środków?.Co to znaczy dobro?.Co to znaczy ,że ktoś jest mądry , albo głupi?itd. Panie Andrzeju to są pojęcia względne i pamiętaj pan o tym!!!.............

    OdpowiedzUsuń
  48. Ja proponuję młodym żeby swój patriotyzm kształtowali na Mickiewiczu,Norwidzie ,Sienkiewiczu ,Prusie a nie "blogowych objawieniach" .

    OdpowiedzUsuń
  49. wszyscy zastanawiamy się co tragedia pod Smoleńskiem zmieni w Polskiej polityce i w kraju wogóle. Ja niestety obawiam się że niewiele. Już podczas żałoby były niepotrzebne pretensje i krytyki. Nie tylko w świecie polityki ale i na naszym "podwórku" gdzie nawet na tym blogu były wśród komentarzy różne niepotrzebne spory. W katastrofie zginęła "elita Polski" ale pamiętajmy "jeszcze Polska nie zginęła póki MY żyjemy"! To jaka będzie Polska zależy również w dużej mierze od nas samych! I o tym na każdym kroku pamiętajmy.

    OdpowiedzUsuń
  50. Panie Andrzeju !!!!Podjął się Pan bardzo trudnego zadania i spalił.Nie można rzeczy ważnych partolić i na swój sposób bajdurzyć o wzniosłych ideałach.Nie wypada !!!!!!!Zachowaj Pan już uznaną przez naszych przodków prawdę -niech się każdy zajmuje tym czym potrafi najlepiej i nie próbujmy w kilku zdaniach oceniać naszej zagmatwanej historii ,w parafrazach określać stanu uczuć i patriotyzmu.Nie mieszajmy wiary katolickiej do polityki bo popełniamy grzech i stajemy się kalką naszych gorszących społeczeństwo polityków. Na pokaz ,dla poklasku ludzie się modlą ,udają zupełnie innych a w sercu noszą mściwość i zawiść.Jednostronna opinia , marny wywód,żenada.Moje tez podobne ale nie mogłam się powstrzymać .Zadbaj Pan o poziom w końcu to Pana Blog.

    OdpowiedzUsuń
  51. Czytam blog i komentarze od dawna, ale ostatnio brakło mi czasu na bieżące przeglądanie. Nie ma jednak czego żałować, przytępawe komentarze liberała walają sie wszędzie jak śmieci. Mam wrażenie, że człowiekowi wszystko jedno co plecie, byle pisać, wciągać ludzi w dyskusje i zaciemniać główny temat, który Jezior opisuje. Jest systematyczny i nachalny jak spam w poczcie. Wypisuje opinie, w których sam sobie zaprzecza, byle tyko zaistnieć. Osobiście zamierzam traktować go własnie jak spam, szkoda czasu na czytanie.

    OdpowiedzUsuń
  52. Co za bzdura -pojęcia względne. Chyba to jakaś myśl nauki radzieckiej

    OdpowiedzUsuń
  53. Ale co np. głupiego napisał? Jakiś konkret?

    OdpowiedzUsuń
  54. Choćby to że całe zło tłumaczy "krwiożerczym kapitalizmem" (jakbym tow Wiesława słyszał), a gdzie on ten kapitalizm widzi? Socjalizm moskiewski zastąpiono socjalizmem brukselskim zwanym dla niepoznaki solidaryzmem społecznym. Zamiast wolnego rynku mamy gospodarkę nakazowo-rozdzielczą tylko na większą skalę. Rolnik nie może wyprodukować np tyle mleka ile by chciał bo zapłaci karę, to samo z produkcją cukru, stali, połowem ryb, itp. itd.Zamiast wolności mamy dyktat urzędniczy. To biurokrata decyduje jaki i gdzie można postawić sobie dom, czy mozna uciąć własnoręcznie posadzone drzewo, to urzędnik decyduje o naszym życiu. Gdzie w tym wszystkim jest ten kapitalizm. W kapitaliźmie majątki powstawały w wyniku pracy wielu pokoleń Kto miał pomysł i był pracowity miał szansę się czegoś dorobić. W naszym ustroju (nie mam pojęcia jak go nazwać) można być leniwym golcem, ale trzeba mieć "chody" w urzędzie i fortuna sama rośnie. Oczywiście propaganda wtłacza że mamykapitalizm, a wycyprzone lemingi w to wierzą tak jak w to że ślimak to ryba. Swoją drogą ciekawe zjawisko że ludzie nie wierzą w to z czym spotykają się w codziennym życiu, w to czego mogą dotknąć, tylko w to co im się powie i pokaże w TV.

    OdpowiedzUsuń
  55. A wyprzedaż majątku narodowego kapitalistom ze świata, którzy później zamykają te zakłady lub produkcję przenoszą do Chin to socjalizm czy kapitalizm. U nas nie ma gospodarzy, którzy by tym pokierowali? Cementownie zamknęli - cement sprowadzamy, podobnie jest z hutami, kopalniami, stoczniami i innymi mniejszymi zakładami których można na pęczki wymieniać. W pewnym momencie wszystko było złe, wszystko trzeba było doprowadzić do upadłości na siłę aby później za grosze kupić.Jaki nam zostanie majątek narodowy? Czy państwo to tylko ludzie zamknięci na określonym obszarze?. Czy stać nas na to aby wszystko kupować za granicą? A praca dla ludzi to gdzie? Gdzie mają pracować też za granicą, a u nas to wielka sypialnia? Nie wszyscy chcą i mogą wyjechać trzeba im stworzyć miejsca do godziwego zarobku bo głodni ludzie to mogą tylko jedno wyjść na ulicę i... Czy o to nam chodzi chyba nie, no to trzeba w rządzie przemyśleć sposób kierowania tym wszystkim .

    OdpowiedzUsuń
  56. To chyba jasne że socjalizm. To żeby zaspokoić socjalne przywileje różnych grup zawodowych i społecznych na pracę nałożone są tak drakońskie podatki że produkowanie czegokolwiek staje się nieopłacalne.

    OdpowiedzUsuń
  57. Wiekszych głupków jak Wy to chyba sie w tej zapyziałej gminie Ryglicenie znajdzie. Pieprzycie od rzeczy o jakimś patriotyźmie, wartościach itp. pierdołach. Weźcie się lepiej do roboty to Wasze obejścia, posesje, a nawet cała gmina będzie wyglądać lepiej. Zostawcie tego konusa Kaczora w spokoju bo i tak mu nie pomożecie swoim biadoleniem a jak juz chcielibyście go sobie obrać za świętego to weźcie szybko póki prawda nie wyjdzie na jaw że był to szkodnik wyjątkowy. Cześć

    OdpowiedzUsuń
  58. Nie wiem ile masz lat człowieku ale pieprzysz od rzeczy. Jeśli jesteś czterdziestolatkiem lub starszym to napewno klaskałeś kiedy powiedzieli ći Twoi pseudo przyjaciele żebyś obalił komunę i pewnie to też ochoczo robiłeś. Skoro tak to do kogo Ty masz dziś pretensje. Miej do siebie i tylko do siebie i podobnych głupków do siebie. A jak ty sobie wyobrażałeś kapitalizm i ten rzekomy lepszy ustrój ? Że będziesz się w nim liczył? a niby dlaczego miałbyś się liczyć, co ? Kim-że ty jesteś że miałbyś się liczyć. Twój ustrój bezpowrotnie został pożegnany. A jeśli jesteś młody i nie masz jeszcze 40 lat to pretensje miej do ojca i matki że tak bardzo przejadł im się socjalizm że aż zatęsknili za kapitalizmem czyli tym co aktualnie masz. Pozdrawiam - komuch.

    OdpowiedzUsuń
  59. ~rygliczanin1 maja 2010 15:08

    Dla mnie pietrek jesteś wiekszym głupkiem od nas .bez poważania

    OdpowiedzUsuń
  60. andrzeju, w dużej mierze twoje poglądy są zbieżne z moimi. Tez analizujesz, myślisz, chciałbyś naprawy. Zapraszam więc do siebie. może zaciekawi cie kilka postów z ostatnich tygodni. http://kropla428.blog.onet.pl

    OdpowiedzUsuń