czwartek, 20 lutego 2014

Skąd się biorą takie ceny? cd.

Dzisiaj odbyło się posiedzenie komisji rady miejskiej w Ryglicach w tym komisji gospodarczej, której jestem przewodniczącym.

Podczas burzliwych obrad próbowałem ustalić odpowiedź na pytanie zawarte w tytule artykułu.

Niestety Pani Burmistrz poza wymówkami nic sensownego i merytorycznego nam nie przekazała. Pytałem Panią również czy przeprowadziła kontrolę wniosku taryfowego złożonego przez spółkę do czego obliguje ją ustawa o zaopatrzeniu w wodę cyt:art.24 pkt.4. Wójt (burmistrz, prezydent miasta) sprawdza, czy taryfy i plan zostały opracowane zgodnie  z przepisami ustawy, i weryfikuje koszty, o których mowa w art.20 ust. 4 pkt 1, pod względem celowości ich ponoszenia.

W odpowiedzi członkowie komisji usłyszeli, że spółka zrobiła na pewno wszystko dobrze i sprawdzali to różni fachowcy.

Nas nie obchodzi czy sprawdzali to fachowcy, Pani Burmistrz ma ustawowy obowiązek to sprawdzić i wyniki kontroli przedstawić radnym wraz z projektem uchwały  o zatwierdzenie taryf co oczywiście nie uczyniła.

Niestety szanowni Państwo ale kolejną kadencję zmuszony jestem do przedstawiania kolejnemu Burmistrzowi niedociągnięć w sprawowaniu funkcji już mi opadają ręce.

Polska jest państwem prawa i osoby sprawujące funkcje publiczne z mocy konstytucji są zobligowane do jego przestrzegania dla dobra mieszkańców. Niestety po raz kolejny zawiodłem się na osobie, która deklarowała i ślubowała, że "dochowam wierności prawu, a powierzony mi urząd sprawować będę tylko dla dobra publicznego i pomyślności mieszkańców gminy (miasta).” z roty ślubowania Burmistrza

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz