wtorek, 5 listopada 2013

Nowe stawki opłaty za wywóz śmieci

W dniu wczorajszym odbyła  się sesja nadzwyczajna zwołana w trybie pilnym do przyjęcia nowych uchwał niezbędnych do przeprowadzenia przetargu na zbiórkę i wywóz śmieci z terenu naszej gminy w 2014r. Na inny sposób przeprowadzenia tego postępowania(stawki po przetargu) nie wyrazili zgody radcy prawni.

Pani Burmistrz przedstawiła radzie nowe stawki opłat  w zależności od ilości osób zamieszkałych w gospodarstwie domowym. Stawki te są konsekwencją dokładnej kalkulacji na podstawie dotychczasowych doświadczeń  i wyliczeń zrobionych przez urząd.   Wielkość tych stawek wynika z wymogów ustawy, która mówi, że zebrana kwota ma wystarczyć na obsługę całego gminnego systemu zbierania i unieszkodliwiania odpadów od mieszkańców.  Kwota ta ma wystarczyć na: zbiórkę, wywóz i utylizację śmieci przez firmę, która wygra przetarg, na obsługę administracyjną systemu - pracownik, księgowość, windykacja długów oraz na zorganizowanie na terenie gminy stałego punktu zbierania odpadów segregowanych dużo gabarytowych.

Na sesji odbyła się dłuuuuga debata i dyskusja na te tematy, lecz argumenty strony urzędu były twarde: "mamy wyliczenia i nic nie da się  obniżyć bo zabraknie pieniędzy, a system ma być samofinansujący". Radni zostali postawieni pod ścianą, chociaż próbowano coś obniżać to w konsekwencji przyjęto propozycje Pani Burmistrz.

Nowe stawki od stycznia 2014r. są następujące:

Śmieci segregowane kubeł i worki

1 osoba - 10 zł

2-3 osoby - 20 zł

4-5 osób - 30 zł

6 osób i więcej - 35 zł

Za śmieci niesegregowane kubeł

1 osoba - 20 zł

2-3 osoby 40 zł

4-5 osób 60 zł

6 osób i więcej 70 zł.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz