W dniu wczorajszym odbyła się sesja nadzwyczajna zwołana w trybie pilnym do przyjęcia nowych uchwał niezbędnych do przeprowadzenia przetargu na zbiórkę i wywóz śmieci z terenu naszej gminy w 2014r. Na inny sposób przeprowadzenia tego postępowania(stawki po przetargu) nie wyrazili zgody radcy prawni.
Pani Burmistrz przedstawiła radzie nowe stawki opłat w zależności od ilości osób zamieszkałych w gospodarstwie domowym. Stawki te są konsekwencją dokładnej kalkulacji na podstawie dotychczasowych doświadczeń i wyliczeń zrobionych przez urząd. Wielkość tych stawek wynika z wymogów ustawy, która mówi, że zebrana kwota ma wystarczyć na obsługę całego gminnego systemu zbierania i unieszkodliwiania odpadów od mieszkańców. Kwota ta ma wystarczyć na: zbiórkę, wywóz i utylizację śmieci przez firmę, która wygra przetarg, na obsługę administracyjną systemu - pracownik, księgowość, windykacja długów oraz na zorganizowanie na terenie gminy stałego punktu zbierania odpadów segregowanych dużo gabarytowych.
Na sesji odbyła się dłuuuuga debata i dyskusja na te tematy, lecz argumenty strony urzędu były twarde: "mamy wyliczenia i nic nie da się obniżyć bo zabraknie pieniędzy, a system ma być samofinansujący". Radni zostali postawieni pod ścianą, chociaż próbowano coś obniżać to w konsekwencji przyjęto propozycje Pani Burmistrz.
Nowe stawki od stycznia 2014r. są następujące:
Śmieci segregowane kubeł i worki
1 osoba - 10 zł
2-3 osoby - 20 zł
4-5 osób - 30 zł
6 osób i więcej - 35 zł
Za śmieci niesegregowane kubeł
1 osoba - 20 zł
2-3 osoby 40 zł
4-5 osób 60 zł
6 osób i więcej 70 zł.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz